Morgonens diskussion

Över fruktfatet flyger bananflugor. Ludde börjar fråga om de äter frukten och om de Tycker om skal eller vem skalar åt dem? Sen glider han in på om de har mun eller inte.

Edith förklarar samtidigt att hon har mun och tar tag i sina läppar och drar åt varsitt håll så vi riktigt ska se att hon har mun. Förstår inte hur hon trott att vi inte hört att hon har mun förut?

Ludde är inte nöjd med mitt svar, vilket har varit tystnad eftersom jag inte vet om de har mun eller inte. Jag antar att de har det men jag vet ju inte säkert. Vilket inte är ngt bra svar varken enligt Ludde eller Edith.

Edith måste självklart fråga varför vilket både hon och Ludde gärna upprepar en sisodär tolv gånger innan de är nöjda med svaret.

När jag inte svarat på Ediths varför förklarar Ludde att de har mun så de ska kunna bita Edith varpå Edith ser förtvivlad ut när en bananfluga flyger mot henne som tur är säger Ludde att han bara skojade. :-) bra diskussioner vi har kring frukostbordet.

Ngn som kan hjälpa mej, har bananflugor mun och äter de skal?


Kommentarer
Postat av: Anna i Aussieland

HAHAHAHAHA! vad roliga ungar ni har :-)
Jag tror inte de har en mun lik vara munnar, jag tror flugor har en typ snabel om jag minns ratt....

2012-08-14 @ 23:28:45
URL: http://uppochnerlandet.wordpress.com
Postat av: Kicki

Det vet jag inte men de kläcks i skal och fruktfästen på äpple tomater osv. Jag ställer fram ett glas med vinäger o en droppe diskmedel- då försvinner de!!

2012-08-15 @ 23:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0