Beställa pass gick inget vidare

Jaha idag var jag hos polisen för att göra pass till Margit. Jag hade en liten föraning att det kanske inte skulle gå eftersom jag 10 min tidigare postade brevet med hennes namn till Skatteverket. Det är ju inom 3 månader det ska in så varför inte skicka in i sista minuten ?? :-/ eller det är ju hela 10 dagar tillgodo :-)
Men jag hade kopierat pappret till Skatteverket och tänkte att det kanske går ändå ja menar hon ska ju inte heta smörblomma stjärnfall Lunander utan Anna Margit Siri Lunander så att det inte skulle gå igenom hos Skatteverket känns ju väldigt otroligt. 
Men efter att suttit och väntat i 25 min på vårt nummer. Det var endast fyra nummer före mej i kön men det gick låååångsamt. Så sa tjejen att det inte gick. Hon erbjöd sig ett pass med ej namngiven flicka som förnamn som jag kunde få på torsdag men det skulle endast gälla tills hon var 3 månader vilket kändes lite väl kort om man jämför med fem år som det med ett förnamn skulle räcka så vi tackade nej och tänkte att vi åker till Bryssel någon helg senare än tänkt.
Förhoppningsvis blir namnet registrerat denna vecka så jag kan göra ett pass på fredag. Ser dock inte framemot att vänta i kö hos polisen med Ludde, Edith och Margit. Men det ska nog gå bra! 




Margit övar inför passfotot, men jag sa att hon inte får skratta utan ska slappna av och se naturlig ut då gjorde hon så här:



Tror inte passexpiditerna kommer kunna motstå ett sånt leende :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0