ny soffa och säng!

Hurra! Igår hittade jag en ny soffa till vardagsrummet! 
Min man har tröttnat på våra soffor som vi har idag. Två beiga howard soffor. De är bara tre år gamla. Jag tycker de är fina men jag kan vara överens med mannen att de inte passar oss längre. Vi köpte dem när vi hade matbord i vardagsrummet så att tvn satt på en annan vägg. Vilket gjorde att vi hade möblerat på ett annat sätt. Men efter att vi byggde ut så flyttade matbordet ut. Och tvn bytte vägg. Så nu ska de två sofforna bort. Jag tänkte sälja dem på blocket. Så om ngn är intresserad av dem så säg till. Jag gör mig av med dem senast v. 2. 


Edith och Alfred hade kul på möbelaffären, Jakobssons möbler i odensbacken. Edith var hemma från dagis för hon hostade så mkt natten till torsdagen. Så hon fick följa med och shoppa möbler. 



Alfred ville göra precis likadant som Edith :) 



Det gick bara inte riktigt lika fort för honom att klättra upp och ned. :)

Igår kom hämtade vi vår nya säng. En 210 cm kontinentalsäng. Tur att vi har snälla vänner och min mor o far för de var till stor hjälp när vi lagade mat, bar ut sängar, hämtade sängar, städade i uthyrningen, checkade in gäster, städade sovrummet, byggde två pallar, satte upp "lådor" på hallväggen och hade tre barn att ta hand om. Det blev lite mkt där efter kl 16 :-/ sängen blev bra den är dock väldigt stor och hög så estetiskt kanske det inte är så fint men när vi är en stor familj med tre barn som vill mysa i vår säng så behövs utrymmet! 

Idag ska vi ut till klossbutiken. Sveriges största legobutik. Det blir bra fredagsäventyr för barnen. 

Mannen ska åka finlandsfärja ikväll :) så jag och barnen är själva. Så vi ska hitta på ngt kul tillsammans ikväll. Förslag? 

Trevlig helg! 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Klossbutiken var en rolig upplevelse för barnen och en hel del att titta på och göra. Barnen var nöjda och vi var ju tvungna att handla nått också så klart. Men däremot var det dyrare än på ebrix… Om du tänkte handla mycket. Bara ett tips :D

Svar: Tack för tipset!
Vi handlade inte så mkt. Mest böcker :)
Ullared var grymt mkt billigare ändå så det är mitt tips om man ska handla mkt lego :)
Anna

2013-11-15 @ 08:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0