Sköna och effektiva helgen

I lördags skulle vi egentligen ha ätit middag med några vänner men de blev sjuka så jag och mannen valde att använda lördagen till att städa och rensa. Han städade tvättstugan och jag klädrummet.


Hann inte sortera klart allt, men det mesta

 Vi fick nog ihop en hel Ikeakasse med kläder som ska skänkas. Från tvättstugan tyckte jag mannen gick iväg med många suspekta påsar. Han har en förmåga att slänga saker som jag helst inte vill se i soptunnan. Han har slängt sin sons scoutskjorta, en hel påse med barnkläder samt armbanden från förlossningen (mitt och Margits, det kommer jag inte släppa i första taget, sentimental) m.m så i lördags försvann nog lite till men det är det värt för det blir fint när han är i gång. Medan vi städade järnet så gick alla barnen utom Edith och lekte i parken. Eller Margit lekte inte så mkt hon somnade i vagnen och sov i fyra!!! timmar. 
När de kom hem hade jag gjort cannelloni med chevré, ruccola och valnötter magiskt gott. Edith hjälpte mig och gjorde en chokladmousse till efterrätt. Vi öppnade även en vinflaska till maten som vi fick när vi gifte oss. Vi fick fem flaskor som är uppmärkta med vilket datum vi ska dricka dem. På denna stod det 26/3 2013 så vi var dryga halvåret försenade men bättre sent än aldrig. 


Chokladmousse, latte, rödvin och en babyvakt. Saknas ngt då?? ;-)

Idag har vi varit och träffat tomten i Wadköping. 

Hehe Göran ser mest glad ut över att träffa tomten

Fast Edith tänkte minsann inte träffa tomten inte. Då kunde julklapparna få vara. Men efter att jag sagt att jag ville hälsa på honom så kunde hon följa med in och då berättade hon var vi bodde, vad hon önskade sig och tog i hand :) Ludde däremot var så exalterad över att få träffa tomten att han sa att han önskade sig en ninja turtles bil?? Vad nu det är?? att jag glömde bort att säga vad jag önskar mej var ju mindre bra. (Snälla barn ;-) som min pappa alltid önskade sig. Idag förstår jag vad han menade) 
 Vi hann även leka kurragömma i Stadsparken, cykla en tur och fika med Karin, Anders och Theo. En skön söndag helt enkelt. 


Underbart väder att vara ute i.

Har ni gjort nå trevligt? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0