Helgen sprang förbi

Det är helt galet att det redan är söndagkväll. Helgen bara försvann. 
I lördags åkte jag till färg o form och handlade när de öppnade. När jag kom hem till 10.50 hade Nova o Maria kommit. De stannade för lunch o fika. När de var här kom Astrid o Magnus. Jag o alla barn bakade maränger på de överblivna äggvitorna från chokladmoussen som jag svängde ihop till kvällens middag. När de åkt hem kom Hanna, Alfred o Johannes över på fika. Medan de var här så städade vi för fyra barn är duktiga på att stöka till. När de var här så tittade Ludde, Edith o Nova på film, de behövde en paus. 
När familjen Fyrpil gått ut genom dörren tog det fem minuter tills Anna, Erik o saga kom. Då var det skjuts in med maten i ugnen som jag hade förberett på fm. Ena av mina favoriträtter cannelloni med getost, valnötter, kvarg o russin, mums!
Till middag kom även Lasse, Maria o Magnus, tur att jag gjorde middag till åtta från start :) även chokladmoussen räckte. 


Barnen spelade teater för oss

Imorse åkte vi till Scandic och åt frukost. Så mysigt med barnen. Sen var det hem och städa alla rum i B&B. Snabbt in o byta om för Edith skulle på gymnastik. Som jag var tvungen att vara ombytt till oxå. Föräldrar måste vara med. 


Edith var mer intresserad av att klättra än att leka med de andra :-/ 

Edith är nog lite större i sättet än många av de andra barnen för jag behövde inte vara med henne. Och hon lyssnade på lärarna de gjorde inte de andra barnen. Vi får se om hon kan byta grupp eller hur vi ska göra. 

Efter gymnastiken kom mor o far o bjöd på lunch o fika. De åkte för en stund sen.

När de åkt gick mannen ut med barnen och cyklade med dem. 

Så hela helgen har sprungit iväg. Men vi har haft trevligt. För det är väl så tiden går fort när man har skoj?! 


Två glada ongar som ska ut o cykla i likadana jackor :) 

Lilla Ludde har även tappat sin första tand idag så inatt kommer tandfen. Lilla killen har blivit så stor!

Kommentarer
Postat av: Elli Eriksson

Nej med oj! Han är verkligen stor den lilla gullplutten <3

Hoppas Edith har samma gympatalanger som tant Ellinor :D

2014-02-09 @ 19:48:57
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0