Hey i'm back :)

Eftersom en viktig person lämnat in klagomål att jag inte bloggar längre så måste jag väl göra det nu ;-) speciellt när klagomålet innehåller smicker! 

Jo då sörrni jag lever. Efter en vecka med full fokus på dop. Vilket jag förövrigt förra tisdagen trodde skulle sluta i en kräkfest då Edith la en pizza i hallen. Jag såg framför mej hur hela familjen skulle få magsjuka en efter en lagom tills på lördagen. Men det var bara Edith som blev dålig. Hon mådde bra efter några timmar så jag vet inte om det var magsjuka eller ngt hon ätit. Hon fick vara hemma från föris i 48 h iaf. 

Till dopet så bakade vi tårtor och fikabröd. 


Fyra doptårtor



Inget kalas utan kras, som tur är så var det kvällen innan när jag gjorde swiss meringue creme

Vår Anna Margit Siri blev döpt även om jag tvivlade sekunderna innan då hon var så arg. Hon somnade i församlingshemmet tio minuter innan vi skulle upp till kyrkan. Så jag fick väcka henne och det var inte populärt. Men det gick bra ändå. Värre var det när hon somnade under dopet och prästen tog henne sovandes och höll henne över dopfunten och började hälla vatten på henne. Förstår henne där att hon blev arg. Vem vill bli väckt med vatten i ansiktet? 
Madde och matte sjöng så fint för Margit. Jag höll på att börja gråta. Men kunde samla mej vi ville inte göra en repris av bröllopet då mannen grät jätte mkt när de sjöng :)

Efter dopet var Maggie lite tvär. Hon ammade och var bara i min famn. Jag hann knappt fika ngt. Men det blev tårta över så jag har fått min del ;-)

På kvällen så stannade mannens vänner på middag. En trevlig avslutning på en trevlig men stressig dag! 

Har tyvärr inga bilder från dopet :-/ 



Men jag kan avsluta med en bild på lilla doptjejen som börjat äta lite mat. Liten börjar bli stor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0