åh detta badrum

Nu börjar jag bli trött på badrumsrenoveringen. visst kommer det vara värt det, men igår kändes det knappt som det.
I förr går kom hantverkarna som ska lägga golv efter att de inte har varit hos oss på över en vecka pga att ngn hade fått ryggskott ??? han som kom över frågade lite försiktigt om det gick bra att de var hos oss i helgen med och grejade och det skulle ju vara väldigt bra eftersom vi bara vill ha klart det nu. så det kändes bra. nu skulle de äntligen börja igen. wihoo vårat badrum skulle snart vara klart. trodde jag ja!

i måndags la han ngt på golvet som behövde torka över ett dygn. så de återkom i tisdags för att spackla golvet. Innan de gjorde det ville de se hur våra klinkers såg ut så de visste vilken lutning golvet skulle ha. de tittade på plattan o sen sa de att det inte gick med den. eller ja det kunde kanske gå men då tänkte han skriva av sig försäkringsansvaret och risken var att plattorna tandade sig i kanterna mot varandra. och det är ju inte riktigt vad vi vill när så kallade proffs ska lägga golvet. Här skulle man ju gärna säga att det var dumt av mej och Göran att inte kolla med plattläggarna först vilken storlek vi kunde köpa eller ej men sörrni det gjorde vi och det var inga problem med 30x60 plattor bara vi köpte en mindre för att lägga i duschen så det blir rätt i fallet och det hade vi gjort. men det gick uppenbarligen nu iaf inte trots att vi frågat innan.
 Så det var bara att skaffa sig nytt klinker. tyvärr så ville ju vi ha samma klinker på golvet som på en av väggarna. detta gjorde att det var inte bara golvet som var tvunget att bytas utan öven väggen. och vi hade köpt kakel och klinker som var beställningsvaror och därav inte kunde lämnas tillbaka,men det fick plattläggaren ordna det var ju ändå han som klantat till det. och det som krånglade till det ännu mer var han som ska lägga golvet inte gick med på större plattor än 20x20 och no offense alla som har den storleken eller mindre plattor i badrummet. men ja tycker verkligen inte det är snyggt, jag tycker det blir rörigt.
Skulle vi ha 20x20 plattor på golvet så skulle det inte gå att ha de matta plattorna i 30x60 på väggen. det skulle oxå göra att det blev rörigt. så nu var det bara att ställa sig frågan ska vi renovera badrummet för upp emot 100 tusen och inte välja de klinker som vi själva vill ha utan det som plattsättaren orkar sätta dit. eller skulle låta honom avsäga sig ansvaret vid skada. detta gjorde att min bägare rann över när vi var på kakel och natursten jag blev så himla ledsen (Göran kallar mej bara för schizo och dramaqueen fast inte på ett elakt sätt, och visst jag kan till viss mån hålla med om det, men vem skulle inte bli ledsen och förbannad när man lagt ner så många timmar av den lilla tid man har över till att ordna badrummet så snyggt man bara kan och sen kommer ngn efteråt och säger att det inte går trots att de innan sagt att det går bra???) så jag gick ut och satte mej i bilen och surade i en kvart. googlade upp om plattsättning gick in i butiken och var i detta läge inte ledsen utan bara förbannad så han som jobbade i butiken fick prata med vår plattsättare och höra varför det inte gick och sen förklara för oss. efter att ha hittat en superfin platta som jag blev kär i så fick göran ringa och prata med honom om det inte gick med 30x30 plattor istället så vi slapp byta ut alla väggar oxå. han kunde som tur var gå med på det. så nu har vi beställt en annan platta än vad det var tänkt från början. en jätte jätte fin enda problemet var att den var tvungen att beställas från Italien så den kommer inte förrän om två veckor. men just nu skiter jag i det. har vi levt med en toalett i två veckor kan vi göra det i två till (ska räkna med minst tre veckor så slipper jag bli besviken) Så nu hoppas jag att badrummet är i sin ordning. Jag gjorde en super stor beställning på badrumsshopen.se i söndags där jag beställde handfat, alla knoppar, hyllor, speglar m.m så den kommer förhoppningsvis komma om några dagar. har vi riktigt tur så kommer den inte komma bort på vägen och gör den det så kommer den säkert komma fram tills inom två veckor =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0