Badrum, måla och mini depression

Idag har byggkillarna börjat med badrummet. Jag smyg började igår och skruvade ner alla skåp och handdukshållare, var så sugen på att komma igång och sen tycker jag det är onödigt att byggkillarna ska göra sånt som jag själv kan göra tex ta ner skåp m.m så idag när de kom kunde de börja med att lägga om alla rör.
Vi ska flytta både handfat och toalett. Handfat, toalett och dusch var på samma sida. Nu när vi gör om ska vi ha toaletten innanför dörren till höger och handfatet mittemot på vänster sida. Känns som om rummet kommer bli bättre disponerat så. men det är så svårt att hitta vilken kommod vi ska ha, toalett och duschvägg. det är ju tusen val som ska göras bara i badrummet och utöver badrummet så målas huset. och att välja en vitfärg kändes som ett enkelt val men tusan vad många vit det finns. Nu är det iaf valt och huset blir så fint. 

huset under pågående målning, plankerna närmast hörnet är målade två gånger, wihoo äntligen försvinner den fulgula.



kakel och klinkers har vi typ valt klart, det ska bli en marmorliknande klinker som vi ska ha på golvet + tre väggar, alla utom den som handfatet kommer sitta på. den väggen ska vara mörkgrå vilket ska va samma färg som golvet inne i duschen. i natt ska jag sova i hallsberg med barnen för att inte ha en toalett i närheten av där jag leker med barnen är lite svårt när jag håller på att få ludde att sluta med blöjor + att det är jobbigt och ha byggkillar hemma när vi leker, äter m.m

så här såg det ut imorse.





Alla saker som ska göras gjorde att jag i lördags drabbades av en depression á la en timma. Höll på att bryta ihop av allt. Att starta företag och välja och fixa allt till kliniken, ha två småbarn vilken ett av dem blöjavvänjs, bed and breakfast som varit mer än fullproppat de senaste månaderna, man som jobbar borta mkt och vilja umgås med alla vänner hit och dit gjorde att jag inte orkade någonting. Jag hade lämnat barnen hos sin mormor o morfar för att cykla upp till vänner i Adolfsberg och käka, dricka vin o umgås men när jag blåste håret så kände jag hur tårarna kom och jag tappade all energi och ville bara inte göra ngnting. Jag bestämde mej då för att stanna hemma och vila men efter en halvtimma så var depressionen över. Jag hade ny energi så jag gick upp och sminkade mej samtidigt ringde Emma som var i närheten så hon kom över en stund. det var väldigt skönt att få träffa en henne själv utan att ha några barn springandes runt en som kräver halva uppmärksamheten. Jag ska framöver se till att skaffa mej mer egen tid med vänner. Som nygift vill man helst spendera den egna tiden utan barn tillsammans med sin partner ;-)

gulliga Emma stoppade sen in min cykel i sin bil och skjutsade mej till Adolfsberg så hon och jag kunde snacka så länge som möjligt. Tack igen Emma så sött av dej. (som alltid)



Underbara mannen kommer hem från London ikväll så vi ska ta en dag tillsammans imorn. köpa kaklet och klinkers. förhoppniongsvis allt annat med.
efter mini deppen har jag varit på rätt spår igen energin är tillbaka och nu ska jag göra allt som går att göra direkt. Ska beta av en hel del den här veckan. så fullfart nu =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söta lille Ludde!!! Duktig han är som slutat med blöja! Ert hus kommer att bli sååå snyggt som vitt! Kul att ses en stund! Vad skönt att deppen gick över! Kram!!!

2011-08-08 @ 21:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0