förkyld, shopping och badrum (of course)

denna vecka har gått i ett trots en enorm förkylning som satte sig på stämbanden vilket gjort att jag knappt har fått fram ett ljud. i torsdags var det så illa att jag inte kunde svara i uthyrningstelefonen. ensam (Göran var i Sthlm) med två småbarn var inte speciellt kul så jag tog de små och åkte hem till mina föräldrar och bodde där i tre nätter. det är väldigt skönt med föräldrar i närheten och normala trevliga föräldrar som man gärna umgås med gör det extra bra.

trots förkylning så blir det inte mycket till vila. saker måste ordnas ändå. i torsdags åkte jag in med Ludde och Edith till dagis. Inskolningen med Edith går okej, det är lite synd bara att inskolningstiderna är på hennes förmiddags sovtid. jag ordnade med uthyrningen och hämtade sedan upp Ludde på dagis lite tidigare än vanligt. Jag mådde iaf så dåligt så jag kunde inte ha fått ngt uträttat ändå. Så vi åkte till Hallsberg och hämtade upp Maria på station som var hemma en snabbvisit. Och eftersom jag inte kunde låta bli så åkte vi på auktionen som var i hallsberg i torsdags. Jag tänkte att det kanske fanns ngt att fynda. vilket det gjorde jag köpte jätte fina (enligt mitt tycke) trädgårdsmöbler. 
 


auktionen var väldigt trevlig men fick dock ett lite tråkigare slut. jag råkade rulla på en annan bil när vi skulle åka iväg. jag stod i en backe och såg inte att det var en grop på passagerarsidan precis bakom framdäcket så när jag skulle åka iväg och släppte bromsen för att gasa iväg så rullade den bakåt och åkte in i bilen bakom och stressad (och dum) som jag blev så försökte jag åka iväg igen (inte smita utan bara komma upp en bit så vi kunde se om det blev några skador på bilen) då rullade den in i bilen ännu en gång. så jag bumpade inte endast in i bilen bakom en gång utan hela två gånger snacka om att jag skämdes när jag gick ur =/ men men så¨kan det gå. vi ordnade upp pappren med försäkring m.m dagen efter och nu låtsas jag att det är ur världen. när vi ska lämna tillbaka bilen hos uthyraren får jag se vad den auktionen blev att kosta, shit happens, fina trädgårdsmöbler fick jag iaf =)

På fredagen kände jag mej inte alls i form så jag ringde till dagis och sa att varken Ludde eller Edtih skulle komma. Vi tog en mys dag med moster maria istället. (massa ipren och halstabletter för mej). Vi åkte in och städade i uthyrningen och gjorde ordning frukost. När vi kom in till stan träffade jag den överlycklige kakelsättaren i bar överkropp som sa att han hade kaklat en vägg i vitt. Vi ska ha tre vita väggar och en vägg med den nybeställda fina kakelplattan som kommer om två veckor. Han ville iaf visa vad fint han hade gjort han sa att han hade gjort väggen mot hallen vilket gjorde att jag tänkte att det måste vara dörrväggen men ack så fel jag hade, när jag tittade in i badrummet såg jag att han hade kaklat den väggen som inte ska vara vit!!!! snacka om att det går troll i vårat badrum, allt som kan krångla och lite där till gör det. plattorna som inte hunnit sitta uppe speciellt länge gick iaf relativt smärtfritt att ta bort. puh! började fundera på om vi var tvugna att ändra hur vi skulle ha det en stund innan han började ta bort (han försökte även lägga skulden på mej en stund att jag nog inte berättat ordentligt hur vi ville ha det men så var det inte utan han och hans chef hade missförstått varandra)
Nu hoppas jag att allt som kan krångla har krånglat färdigt men det är ju en heldel som ska installeras sen så det finns nog mycket till som kan gå fel. + att det nya kaklet kommer i två olika storlekar och två olika slipningar en semi blank för väggen och en halkfri för golvet. de ser likadana ut men känns olika så det kommer bli noggrann övervakning när det ska upp.

Vi åkte efter städningen och kakelchocken till McDonald´s och åt lunch med barnen. De bara älskar att åka och leka på McD västhaga. Och maria köpte glass till efterrätt, vilket gjorde lunchen ännu bättre.



Hemma sen så tog vi och njöt av det vackra vädret i poolen. Jag har två små fiskar till barn de bara älskar att bada.



o det gör ju jag med =)



När mor och far kom hem så hade vi kräftkalas med barnen. Jag köpte hattar, haklappar, girlanger och en måne. Mamma hade beställt hjälmarkräftor som vi smaskade i oss. Edith och Ludde gillade kräftorna vilket gjorde mej lite förvånad fast det kanske jag inte borde ha blivit eftersom båda två är ganska så matglada =)



Efter kräftorna så skulle Maria åka till Sthlm med tåg och Göran skulle komma med tåg från sthlm så jag och Ludde skjutsade Maria till station och satte oss och väntade på Göran.



Han kom tio minuter efter Maria åkt men i Luddes värld var det nog mer för vi hann med mycket under de minutrarna. vi åkte rulltrappa. Sprang under spåren i tunnlarna. och han la sig till slut ner på en bänk och väntade.



I går gjorde jag lite mer fynd, dels var vi på loppis i hallsberg och sen på bra och begangnat. Köpte en tavla och en oanvänd ljusstake (sån som jag tittat på på designonline men aldrig beställt nu gjorde jag ett kap.) fynda är ju det bästa med att shoppa loppis.





Min underbara man hade dessutom köpt med jätte fina blommar till mej (jag hade inte berättat om bilen ännu ;-) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0