Imorse gjorde jag något som jag trodde jag aldrig skulle göra...


Vi håller ju som sagt på att renovera vårat badrum, vi trodde det skulle närma sig klart nu i slutet av denna vecka. men hantverkarna har lyst med sin frånvaro så inget mer har blivit gjort sen förra veckan =/ men men det kanske tilloch med är bra eftersom badrumsmöblerna som vi köpte eller tänkte köpa inte passade så imorn måste vi ut och leta efter några andra och det kanske tar några dagar att få dem så då kan ju hantverkarna förhoppningsvis jobba på nästa vecka så kanske möblerna (om vi hittar några) kan hinna komma lagom precis tills de ska installeras. (drömma går ju)

jag gick iaf upp imorse och var super kissnödig. tillochmed så där kissnödig så man vaknar av att man måste springa på toa. det enda var att jag inte har ngn toa eller nja det stämmer ju inte. vi har ju en toalett på övervåningen men där låg lukas + hans tre kompisar och sov vilket gjorde att jag inte ville väcka dem för jag antog att de hade varit uppe sent och säkert låg och sov ute i soffan framför tvn.
mitt andra alternativ var att gå ut i ngt av uthyrningsrummen men tyvärr var alla rum uthyrda (eller tyvärr och tyvärr det är ju bra) så det sista alternativet var att gå ut och kissa på gräsmattan som svea gör. men alla som vet var vi bor vet ju oxå att det går förbi massa folk hela tiden det gjorde att trädgården inte alls kändes som ett alternativ.
Mitt i allt mitt funderande så vaknade Edith och när jag gick in till henne så såg jag det som min man gav mej som förslag kvällen innan vilket jag skrattade bort och sa att han var knäpp. Men just då när jag avr så himlans kissnödig så kändes det inte som en så dum idé ändå utan nu var hans idé snarare briljant.

Han hade föreslagit att jag skulle använda barnens potta. 
 
jag tog ner pottan som jag ställt inne på barnens säng medan badrummet renoveras. jag ställde den mitt på golvet inne i barnens rum och sen drog jag ner trosorna och satte mej. Edith såg lite fundersam ut över vad jag gjorde. men nöden har ingen lag.
tack emma för den pottan (ludde fick den i doppresent för några år sen). en lite extra hög babybjörn,  jag kan absolut rekommendera den inte endast för barn utan även för vuxna =) Jag kommer dock förhoppningsvis aldrig behöva göra om det!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahahhaha!

2011-08-19 @ 08:55:52
URL: http://johanna.funnelweb.se
Postat av: Karin

hahaha, hörde på radion häromdan om en mamma som varit tvungen att ta till en blöja, trodde nästan det var så det här skulle sluta också men pottan är nog en bättre lösning =)

2011-08-19 @ 09:51:42
Postat av: Emma N

Hihi, fantastiskt!

2011-08-19 @ 21:12:59
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/
Postat av: E

Hihi, vad kul att den kommer till användning för fler familjemedlemmar!!! Sjukt kul att du berättar och står för detta! :)

2011-08-21 @ 23:42:10
Postat av: Sofia

Haha vad du är rolig, ja`pottor kan vara bra för både stora & små...



Kram Sofia

2011-08-26 @ 10:05:12
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Postat av: Sofia - Vinn en ziperall på min blogg!

Hej! Nu är det så att jag lottar ut en Ziperall (Onpiece) och den tävlingen avslutas på söndag så var med om du inte är det :D

kram!

2011-08-26 @ 10:16:42
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Godmorgon, fin blogg du har!



Vad tycker ni om http://angelicashop.se? Skulle ni vilja slippa frakten? Gilla på facebook (http://www.facebook.com/pages/AngelicaShopse/192021514190163). Om jag får över 50 stycken gillare innan söndag, så släpper jag en "gratis frakt" kod till alla som gillat sidan. Hur bra?



KRAM

2011-08-26 @ 10:42:31
URL: http://angelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0