nakenfisdansen

Tänk vissa saker är roligt när man lär sina barn. Såsom jag har lärt mina två små knoddar att dansa nakenfisdansen. Jag vet det låter ju helt galet men det är super roligt.

Det var ngn gång när jag stod i duschen med barnen och hade på musik samtidigt som jag inte riktigt kunde stå still utan dansade ngt som liknar fuldansen (mina nära vänner som känner mej vet att jag har svårt att stå still när det är musik på, så även i duschen).

När man är ensam med sina barn duger fuldansen väldigt bra. Ni som har barn förstår säkert vad jag menar för man gör mycket framför sina barn som man egentligen skulle skämmas ögonen ur om ngn annan vuxen såg. Men ens barn älskar en ju och tycker alltid, iaf i en sisådär 10-12 år till att deras mamma och pappa är bäst. Sen går det ju bort i några år men förhoppningsvis kommer det igen när de är stora och förstår hur mycket deras mor och far betyder för dem men då måste man ju som förälder kämpa lite mer än när de är små för då älskar de en no matter what.

Dansen är inte speciellt vacker, och nakenheten gör den verkligen inte vackrare eller sensuell på ngt sätt. Vilket kanske är bra då man dansar den tillsammans med sina barn.  Det är väldigt mycket skaka på rumpan al á shakria och svänga med armarna högt över huvudet samtidigt som man gör spirit fingers. Väldigt komplicerad dans. Ludde och Edith bara älskar att dansa nakenfisdansen. Så fort de tar av sig kläderna om det så är att byta blöja eller kissa så ska det dansas lite. Till en början var det ganska roligt och sött att de gjorde så just nu är jag mer tveksam. För Ludde har även lagt till en liten sångramsa som låter som en ramsa som man retas med eller kanske som en hejarramsa: nakenfis nakenfis…… nakenfis nakenfis…… nakenfis nakenfis. Det är ju även så att Ludde har börjat på dagis igen och jag hoppas att han inte börjar sjunga och dansa när han är där. För barn gör ju som de vuxna gör och personalen kommer nog få sig ett gott skratt och undra vad jag och Göran sysslar med egentligen.

Idag gick det så långt att när jag plockade undan i köket efter maten och inte såg Ludde (bäst att inte säga att jag såg att han tog dem för han får inte äta framför tvn iaf inte när pappa är hemma ;-)  ) så tog han en laxpinne (som fiskpinnar fast med lax, vi åt det till kvällsmat och det stod kvar på bordet) i vardera hand och självklart gav han en till lilla Edith, hans ständiga skugga. Sen tog han av sig kalsongerna och ställde sig framför tvn och dansade till introt på Bamse, ni vet när det börjar med att bamse visar hur stark han är typ tre gånger det gjorde Ludde med fast med laxpinnar i händerna och naken. O när musiken drar igång med bamse bamse världens starkaste bamse visan så började han skakade på rumpan först åt mitt håll sedan vände han sig om och gjorde en ny variant (antar att Göran smygdansar med honom när jag inte ser ;-) ) för det var mer ngn snoppdans. Vilket fick mej att gapskratta. Jag har kanske väldigt dålig humor men när jag såg Ludde göra sin nya dans så såg jag bara Göran framför mig =)

Vi har spenderat många timmar sammanlagt med att dansa nakna i detta hushåll, mest tillsammans med barnen ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0