Skola in Edith

Idag började inskolningen av Edith. Inte en dag för tidigt. Jag är just nu sjukt trött på att vara hemma och vara föräldraledig. Fast jag skulle inte vilja påstå att det har varit ngt ledigt för min del (för alla er som inte har barn och inte vet så är det aldrig ledigt så länge man har barn, men nu är det inte det jag syftar på) utan jag har ju under hela min "ledighet" antingen pluggat eller så har jag jobbat med B&B. ett tag gjorde jag både och.
När Ludde föddes på hösten då pluggade jag arbetsrätt A och sen våren B på örebro universitet. Ett väldigt roligt ämne iaf enligt min smak, så det gick mer än bra att plugga fast jag hade Ludde. Han fick följa med på föreläsningar och på seminarium. Han var även med på en 8 timmar lång tenta. Jag behövde dock inte sitta i tentasalen utan fick ett eget rum (vi fick ha med oss alla böcker så att sätta mej själv i ett rum var ganska så riskfritt) Kan absolut rekommendera att ha en bebis med på tenta eget rum var guldvärt. jag slapp lyssna på alla andras skrivande och prasslande.
Edith har istället fått varit med och städat rum, svarat på mail och checkat in och ut gäster i större utsträckning än vad Ludde gjorde. När Ludde föddes hade vi ju bara två uthyrningsrum. idag har vi fyra.
 
Nu under sommaren när jag har haft båda två hemma så har det varit jätte mysigt och vi har haft mkt kul men med två små får man inte mycket tid över och den tiden man har över så är det så mkt som ska hinnas med att man knappt ibland hinner med att andas (jag vet väldigt överdrivet men det känns så ibland) så dagis är nu min räddning för att inte bryta ihop. Detta att jag är nära att bryta ihop har jag själv dragit på mej för jag skulle inte vilja påstå att man bryter ihop av två småbarn även om det stundtals är påfrestande, utan det är allt omkring som tar sån tid (och det är kanske pga av de små) jag har så mkt på min att göra lista att den är överfull men jag försöker beta av det så gott det går. tänk bara va tid jag kommer att få när båda är inskolade. =)

Nu har jag ju även bokat in resan till Bryssel i september för att hälsa på storasyster + resan i november till Washington för att hälsa på Hanna och Johannes. Allt för att fylla upp de där luckorna som man egentligen inte har. men för attt hälsa på nära och kära har man alltid tid.  (Nu är det bara resan till LA för att hälsa på Ellinor (som flyttar dit idag på sin födelsedag, hurra!) men den resan får vänta tills nästa år.)




Kommentarer
Postat av: Elli

Helt galet, du har två barn som inte e bebisar längre!..



Jag sitter just nu på verandan hemma hos en gammal playmate som M fotar. Tackolov är det inte för playboy utan för norsk skvallerpress.. Skulle känna mig något obekväm annars!



Hoppas det gått bra på inskolningen med lilltrollet



Kram

2011-08-23 @ 21:32:18
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Längtar tills ni kommer hit!

2011-08-23 @ 23:50:24
Postat av: Anna

vi längtar till vi kommer till dej!!!!

2011-08-24 @ 21:53:38
URL: http://mormorochemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0