badrum och children's

igår skulle jag och Göran ha en dag tillsammans då vi skulle ordna allt till badrummet. Vi började dagen med frukost, läste tidningen och diskuterade igenom vad vi skulle handla, till vilket pris och ungefär hur vi ville ha det. Virrpannor som vi är så hade vi inte helt koll på hur stort vårat badrum är, förstår inte hur jag kunnat tänka att det var 2x4 m det är ju superstort... det är snarare 2 x 2,35 =) ENORM skillnad. tror inte jag får vara ansvarig för nästa renovering iaf. =)

När vi renoverar går vi oftast på inspiration i butik vilket resulterade i att vårat planerande kring frukost bordet inte gav något mer än en trevlig pratstund herr och fru emellan.

Göran skulle ringa några jobbsamtal på några timmar =/ Jag la Edith för hennes morgon vila. Jag och Ludde satte på oss badkläder och gick ut och badade. vi hann bada och läsa några böcker ute i solstolarna (det är underbart att ha en lite pojk som älskar böcker för det är så mysigt när han sitter tätt bredvid och lyssnar o tittar på bilder när jag läser)

Edtih vaknade undefär samtidigt som Göran var klar. Vi klädde på barnen och gjorde oss klara för att åka. Vi hade då fått en förfrågan om fika och lek med barnens kusiner R o S vilket lät toppen men vi var tvungen att överlägga vilken tid och om vi hann. Optimistiska som vi är så tänkte vi att kakel, klinkers, kommod, tvättställ, toa och duschvägg är valt på tre timmar + att vi skulle in och städa i uthyrningen där emellan och käka lunch. under tiden vi diskuterade så försvann Edith. Vi pratade i fem minuter max när vi upptäckte att hon var borta var det bara att rusa ut till poolen, jag hann se bilder framför mej hur hon låg på botten, mardrömstankar. som tur var satt hon i pooltrappan med klänning och blöja på med en vattenkanna och hällde vatten på sig. förstår inte hennes besatthet över att hälla vatten på sig själv. såg ut som en wet t-shirt tävling (klänning) när hon satt där. det var verkligen en tankeställare över hur bra koll vi måste ha när poolen är avtäckt för usch vad hemska saker som kan hända på bara några minuter med vatten i närheten.

Vi kom iaf iväg och åkte till bauhaus för där hade vi sett ett snyggt kakel. väl inne i butiken var det kaklet slut och de var utgående så ngt mer skulle inte komma. sedan hittade vi ett annat kakel som oxå var slut och det skulle inte heller komma in mer. de hade dock en pall i norrköping men det kakelt hade stått ute i två år och ramlat av från en lastbil... hmm undra varför de inte slänger det kan ju inte finnas en enda kund som vill ha det.
så vi for vidare in till comfortbutiken för att titta på badrumsmöbler där stod personalen och ville att vi skulle gå så de kunde få lunch. och att ha med tvåsmåbarn när man ska titta runt i butiker är inte att rekommendera. det är inte att Ludde och Edith blir griniga utan snarare tvärtom de ger järnet och springer runt och tjoar. vilket är lite lagom störande för andra kunder, som tur var var det bara vi där. Jag skulle för fyra år sen ha blivit tokig på föräldrar som lät sina barn springa runt och inte fick tyst på dem. Nu är det inte så att vi inte säger åt dem men alla med barn vet hur det är, de lyssnar i två minuter sen har de glömt vad man sa och blir glada och börjar härja igen.

på Comfort hittade vi inget så vi åkte vidare till kvik, de hade noll utbud i butik så det vara bara att gå.
vi åkte då till kakeldax där vi hittade både kakel och handfat, kommod och spegel... wihooo... den enda var att kakellevernatörerna hade semesterstängt i italien så vi kunde inte få det kaklet =( vi hade mer tur med det andra för de hade utförsäljning på visningsgrejer och det vi ville ha hade ingen köpt så vi fick det för 35% billigare och skulle få ta ner det om två veckor. alldeles lagom =)

Detta blev det från ballingslöv



tiden började rinna iväg för oss ungefär här. vi skulle ändå försöka hinna med mat och städa hemma =/ kaklet och klinkers fick vi strunta i. Kusinerna till barnen skulle vi träffa kl 15 på childrens upptäckarhus i Hallsberg. Vi hade 50 minuter på oss och ordna resten + att äta mat. vi skyndade oss hem och sprang in och städade smedjan, la ut sängkläder, ställde iordning frukost och satte upp en lapp till det norska paret som skulle komma. pratade lite med målaren och kakelnissen. sen kastade vi oss in i bilen, handlade varsitt happy meal åt barnen och åkte till hallsberg ätandes i bilen. Vi blev bara 25 min sena. =/

Ludde och Edith hade jättekul därinne med sina kusiner (jag med för den delen =) ). vi lekte brandmän och fiskade mest. åkte lite rullstol, men min rumpa är lite för bred för barnrullstolar. Johanna kom precis i =) så hon fick visa hur de skulle åka. Fika kunde jag göra iaf, för att göra rumpan lite bredare, så det blev glass och kaffe för oss. Ska definitvit åka till childrens igen.

edith och jag i brandbil



Världens sötaste brandman. Alla brandmän borde ha tingeling på tröjan.



Kvällen avslutades med bad i poolen tillsammans med barnen. + att jag och Göran slängde i oss maten och åkte vid 18.30 till kakel stället (kommer inte ihåg vad det heter) vid Marieberg och tittade på kakel. De stängde 19 så vi fick skynda oss. Vi tittade runt massa och hittade ett fint kakel/klinker, (vi ska ha samma på golvet och inne i duschen) men alla kakel som vi tyckte var fina var beställningsvaror så det skulle inte komma in på två till tre veckor. vilket inte fungerar för oss då de ska börja kakla nästa vecka =/ tur att vi är ute i så god tid. Efter att jag nästan började gråta,(dramaqueen) för att det bara fanns massa fula kakel att välja på som fanns på lager (jag måste ha en annorlunda stil för det var verkligen inga snygga kakel de hade inne och det var storsäljarna =/) Jag såg framför mej hur vi lägger ner massa pengar på badrummet men ändå får ett jätte fult kakel eller helt enkelt fick ta ett helvitt.

 tillslut så hittade vi iaf ett fint (från en svensktillverkare) som hon den jättetrevliga tjejen som jobbade där faxade in en beställning på lite sent för leverans den här veckan men hon skulle ringa till dem och tjata lite så kanske hon skulle kunna få med det tills torsdag och det fixade hon (hon fick förövrigt jobba över en timma men var inge sur för det. verkligen ett bra ställe att handla på) wihooo nu har vi köpt kakel och klinkers. + badrumsmöblerna. toastolen är vald. och nu är det bara duschväggen kvar men det är på g. va duktiga vi var igår.

Nu längtar jag massa tills badrummet är klart.


Kommentarer
Postat av: Anna

min mor trodde det var ett barn bakom Edith. för er som inte ser det så är det jag osminkad, jag ser uppenbarligen ut som 5 då

2011-08-10 @ 17:06:32
URL: http://mormorochemma.blogg.se/
Postat av: Emma N

Var ni kanske på Kakel och Natursten till sist? (hoppas det! ;)) Isåfall ska jag styra uppså vi får in snygga saker i lager nu när jag börjar jobba igen första september ;)

2011-08-10 @ 21:57:05
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha. Superkul att läsa din blogg tycker jag! Tack för en mycket trevlig eftermiddag. Kram!

2011-08-11 @ 00:48:26
URL: http://johanna.funnelweb.se
Postat av: Elli

Ni är galna! Blir ju stressad med hög puls bara av å läsa om era bravader. Planering planering planering säger jag bara ;)

Söt bildserie på Ludde förresten. Vadå charmtroll!

2011-08-11 @ 01:00:26
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja men det stämmer Emma, det är där du jobbar som vi var. Väldigt trevlig kollega du har. O ja det tycker jag att du ska göra fler fina kakel in i lagret.



Det var väldigt trevligt Johanna. Ludde ser verkligen upp till Rasmus. Så så länge rasmus inte lär han massa tok ;-) så måste det bli oftare vi ses.



Eh nu ska du inte ha så känsligt hjärta Nori. Vi är bara inte så duktiga på att planera. Det kommer bli tufft för oss när du är i amerikat!

2011-08-12 @ 09:19:32
URL: http://mormorochemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0