danske kroen, cirkus och bilder

Tänk att jag aldrig varit på den danske kroen förut. vi cyklad dit förut hela familjen + att min mor och min syster mötte upp oss där. Det var verkligen super trevligt och gott. Barnen kunde springa runt lite på uteserveringen när de tröttnade på att sitta still. Jag måste erkänna att jag längtar lite tills man kan säga åt dem vad de kan göra och inte göra eller när man kan ge dem ett gameboy när man är ute och äter och de sitter blixt stilla tills man ska vidare. det verkar faktiskt väldigt skönt. Nu var ju iofs moster maria [oster aija] med så ludde ville inte att ngn annan skulle hjälpa honom eller leka med honom mer än moster maria = skönt för mamma och pappa.

på väg hela familjen

 

I natt blev det inte mkt sömn så jag var väldigt trött idag. somnade inte förrän 1.30 igår o krille kom hem o väckte mej strax innan två. därefter vaknade ludde och tyckte vi skulle upp vid 5, han måste ha talat i sömnen för han brukar sova till 7-8. jag hade svårt att somna om efter hans snurrande och talande. lagom tills jag somnat vaknade edith så vid sju var vi uppe och åt katrinplommonpuré. eller inte jag utan bara edith, ni med småbarn förstår att hon är inte helt hundra i magen och då är katrinplommon en bra räddning =/

Vi ordnade med frukost åt gästerna och städade, sen åkte vi till hallsberg vid 9.30 och badade. Ludde och Edtih har så kul där ( jag med =) )  men eftersom jag inte hade sovit så mkt så gick jag o la mej tillsammans med ludde vid lunch. vi sov i tre timmar, väldigt skönt.

Vi tittade på bilderna som maria fått från deras bröllop som Stina Kase tagit, hon är en så bra fotograf. värd varenda krona (mer bilder kommer sen, måste sova strax). hittade en bildserie där edith ser så fundersam ut i min famn, min skrutta:




vet inte vad hon tänkte på men hon ser väldigt fundersam ut. en riktig poser.

Nu ska jag sova. Imorn blir det cirkus med barnen i hallsberg. Vi har ju varit där så många dagar så Ludde har börjat uppmärksamma skyltarna om cirkus och vill väldigt gärna gå och vem kan säga nej till honom =) sen vill ju både moster maria och mormor på cirkus =)

så om ngn vill med på cirkus hör av er eller om ni vill fika imorn för jag är hemma hela förmiddagen.

god natt på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0