Inte Luddes tid

Tänk att det kan vara så jobbigt att lämna sina barn på dagis. även fast jag längtat efter att lämna dem och få lite egen tid så är det jobbigt att inte veta vad de gör och inte kan ha koll.
det som inte gör det bättre är att när jag skulle hämta Ludde härom dagen så gick jag in på gården men kunde inte hitta honom. jag frågade då pedagogerna (dagisfröknar =) ) om Ludde var inne på toa kanske men det var ha inte utan de trodde att han kanske var på andra sidan gården. alla fröknar stod med de andra barnen som lekte på klätterställningen. Jag gick då för att leta reda på Ludde och fann honom sittandes bakom ett stort träd och storgrina. det gjorde väldigt ont i hjärtat att se honom helt ensam sittandes under trädet gråtandes. hemskt! han sa att han var ledsen för att jag gått, vilket jag gjort sex timmar innan sen sa att han det var för att en kompis gått hem. Han hade iaf suttit en stund för jag såg att tröjan var blöt av tårar, min lilla plutt. man kan ju undra vad fröknarna gjorde som inte såg honom.
sen när jag kom till dagis igår så hade det hänt en "liten" incident. Ludde hade bråkat med en annan kille om en leksak vilket resulterade i att den andra killen bet ludde så hårt i ryggen att det gick hål. Ludde hade blivit jätte ledsen. vilket jag kan förstå för det ser riktigt illa ut. 
 


Dagis kan verkligen vara en farlig plats.

Ediths inskolning går iaf bra. Hon var själv idag för första gången. Det hade gått bra hon var bara lite ledsen några gånger när hon kom på att jag inte var där. När jag kom dit satt hon glad ätandes äppelpaj. lilltjejen börjar bli stor.

Ludde är så trött nu när han är på dagis hela dagarna. det var ju snart 17 månader sen som han gick fulltid. ikväll somnade han utan att jag ens hann läsa en bok. Jag var bara ute och snackade lite med vår målare Stefan, som förövrigt snart är klar och det blir så himla snyggt. Ludde hann iaf somna men han vaknade efter en timma och grinade lite när jag kom in i rummet så var det blod överallt. Han hade börjat blöda näsblod. såg hemskt ut. han ville inte bli avtvättad direkt. utan han ville sitta bredvid mej en stund och mysa. tyvärr hann han somna när han satt brevid så jag fick tvätta av honom med vårservetter. det får bli och bada imorgonbitti innan dagis.
 


snart tre år är en tuff ålder. (att vara hemma med mamma är kanske värre än dagis)


Kort om annat:
badrummet kaklat två av fyra väggar, denna gång rätt väggar.
huset endast utsidan mot vägen kvar att måla.
bygglovet för utbyggnaden borde komma denna vecka.
offert från byggare innan 4 sept.
formex mässa på lördag med Carina. ska bli toppen kul!


Kommentarer
Postat av: Elli

Men lilla plutten! Skär ju i hjärtat å höra att han satt alldeles ensam å grät :( för å inte tala om hur jag hade nitat ungen som bet honom om jag fått tag på skiten... Kanske tur jag inte va där, jag som verkligen älskar andras ungar!

Skönt att det går framåt me alla renoverings/byggprojekt.



Förresten, snygga chipstuttar din son har ;)

2011-09-05 @ 02:34:41
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

ja men visst har han, dom har ju varit där sen han föddes. kan ju bara hoppas för hans skull att de försvinner inom några år. tråkigt och behöva köpa en manbra åt han sen ;-)

2011-09-06 @ 11:11:27
URL: http://mormorochemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0