Deluxe huvudvärk! (japp nu tjatar jag igen om huvudvärken)

Jag har ju nu i dagarna trott att jag har haft sån huvudvärk för att jag är jet lagt. Eftersom jag legat vaken större delarna av natten och sovit Max 3 timmar sammanhängande. Detta kan ju vem som helst räkna ut ger huvudvärk. Varken ibumetin, Alvedon eller Ipren har fungerat mot värken. Dock blev jag rekommenderad av min mormor att ta en värktablett med koffein i. Så ni som läst bloggen nu i november vet ju att jag hade fruktansvärd huvudvärk för två veckor sen ungefär. Då köpte jag bamyl koffein vilket hjälper. Igår på dagen kände jag hur huvudet började göra ont. Men jag tog en tablett och bestämde mej för att jag ställde in mötet på lunch ( efter att min syster övertalat mej att det är okej att vara sjuk man måste inte jobba om man mår så dåligt, dåligvana som vi har är att ignorera kroppen och köra på ändå) men jag åkte iaf iväg igår kväll till almi för att gå på kvinnliga företagarmötet. Väl där började jag må sämre. Kroppen värkte, huvudet värkte och kändes mosigt, ögonen gjorde ont. Väl hemma tittade jag och mannen på film. Sen var det sovdags då vågar jag inte ta bamyl ifall koffeinet skulle göra mej super pigg. Somna kunde jag inte, huvudet kändes som en byggarbetsplats. Efter att jag legat vaken i sängen till sisådär kl 2 så Körde jag på en annan taktik. Jag gick upp och tittade på film. Eftersom jag brukar somna i ingressen tänkte jag att det inte kan slå fel men ack så fel jag hade. Gick inte att somna trots dålig film. Så vid halv fyra gick jag och la mej bredvid Ludde. Då kom frossan. Hela sägen skakade. Jag hackade tänder och kände mej som om jag låg ute på en kartong i kylan. För ont gjorde det i kroppen och minus 10 grader var det under täcket. Och Luddes kroppstemperatur kändes lika kall. Jag somnade där efter någon timmas skakande. Sedan vaknade Edith kl 6. När jag reste mej upp kände jag hur kroppen skrek. 39,6 i feber. Inte konstigt att jag mådde piss.
Min mans teori är dock att jag har prestationsångest över företaget vilket jag har ibland men eftersom jag inte tror så hårt på utbrändhet och andra sjukdomar som uppkommer av psykisk ohälsa vill jag inte riktigt tro på honom. Och jag pratade nyss med min mor som också hade feber och huvudvärk.. Så antingen har hon också prestationsångest eller så är det helt enkelt så att november inte varit min månad och jag har åkt på ngt virus igen eller vad det nu kan va.

Idag har jag iaf sovit fram tills nu. Jag var uppe mellan 6-7 för att vara snäll mot mannen som måste ta allt idag. Jag har för ont. Jag ska dock trippa upp nu och ta lite lunch. Måste äta och dricka ordentligt! Sen tillbaka till sängen. Förhoppningsvis är jag frisk imorn :-)
Hoppas ni mår bra alla!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Krya på dig!

Å oroa dig inte för företaget. Du kommer att fixa det där galant. Gör du ju med allt du ger dig fasen på! :)

2011-12-01 @ 16:18:54
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Karin

Men fy det låter inte kul alls. Hoppas du blir frisk snart så kan vi kanske ses en sväng i helgen. Kram

2011-12-01 @ 18:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0