Faderligt morgonhumör

För er som behöver tips på att få era barn att somna
Sätt dem i bilen och kör till Hallsberg. (ja nu kan det ju kanske vara lite väl långt för vissa av er läsare men ändå) det slår aldrig fel.
Om det är så att jag åker hit en morgon då somnar de i bilen så man tror att de helt enkelt bara somnade om. Även om de varit uppe och ränt runt i några timmar. Morgon för mej och för barnen är inte alltid samma tid på dygnet.
Åker jag hit en förmiddag så somnar de då tänker jag att det är säkert så att de sov lite dåligt natten innan och därav är väldigt trötta och inte orkar vara vakna. Så måste det ju vara.
Åker jag hit efter lunch räknar jag med sömn i bilen. Det är ju typ enda gången det inte händer som om de små terroristerna vet att nu är det sovdax bäst att hålla sig vaken.
Åker jag på Eftermiddagen. Så somnar de oavsett om de redan sovit eller ej. Som om bilen utsöndrade ngt precis utanför sickelsta. Ett sov sooooov nuuuuu.
Nästa gång ska jag ta gamla vägen och hoppas på vakna barn. För om man säger så här väck inte barn som sover speciellt inte om de ärvt sin pappas morgonhumör ;-)

Två däckade hiphop terrorister tillsammans med Svea utanför mormor och morfar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0