Jul ett

Idag har vi varit och klätt granen i Hallsberg. Den granen har sisodär 350 kulor i sig och 150 ljus. Ändå tycker jag att det saknas lite smällkarameller. Vi har alltid hemma hos mina föräldrar haft en gran som är proppfull. Jag förstod aldrig riktigt de som ville ha en stilfull gran. Som barn var ju ju mer dessto bättre. Och helt ärligt känner jag likadant än. Granen är ju till för barnen. Och om de har pysslat och gjort ngt fint som de vill ha i granen (som är mindre vackert) är det självklart att det ska hänga där. Och om de skulle klä granen så att det mesta hamnar på ena sidan så gör det inte så mkt den står ju bara där i två tre veckor sen åker den ju ut. What's the big deal?
Och den är ju ändå finast med massa pyssel i sig. :-)

Vi har inte bara klätt granen i Hallsberg vi har även firat jul här hemma med alla barn. De stora åker till sin mor imornbitti. Även barnens farmor och farbror är här.

Det har öppnats julklappar. Edith fick en docka som hon gått runt med hela tiden. Maja har hon döpt den till (eller snarare Ludde döpte henne till det och Edith höll med). Maja har åkt vagn, fått blöja, sovit, kramats med och även kastats i golvet några gånger. Så ni som ska få små bebisar och precis har fått: Edith bör inte vara barnvakt än!
Ludde fick en bilbana som blev populär. Men endast en stund. Ediths Maja blev väldigt intressant eftersom Edith blev så besatt av henne. Så de har mest lekt med henne. Tur att jag vet att de ska få en till docka imorn. Underlättar situationen med två småbarn att ha två av det mesta. För allt det den andra har är ju hela tiden så mkt bättre.

Nu ligger jag inne hos barnen de ska sova. Även de har haft uppesittarkväll. Jag hoppas som alltid att senkväll resulterar i sovmorgon. vi får se :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0