Jul nr fyra och fem

Idag har vi haft jul fyra och fem.
Ludde sov över hos mormor och morfar igår. Han hade så kul med mina kusiners barn att han inte ville följa med hem till Örebro. Så vi lämnade honom där. De lekte lekte och lekte. Vi vuxna såg knappt barnen. Det var prinsessor och riddare, mamma pappa barn, film m.m

Vi hade en riktigt trevlig kväll. Lite spel om julklapparna. Jag vann trisslotterna som var den mest eftertraktade julklappen. Innan jag skrapade dem iaf för när det var gjort var det den minst värda klappen :-/

Helt klart konstigt att vi umgås så sällan med kusinerna när vi ändå bor relativt nära. 2012 är kanske året som det ska bli ändring på det!

Idag gick vi hem till Hanna och Johannes. Deras nya lägenhet kommer bli så fin. Min syster skjutsade in Ludde så de kom oxå upp på fika. Vi hade även med oss en julklapp/ födelsedagspresent/ inflyttningspresent till dem. En kaffemaskin. Jag tror de blev glada för den. vi fick fina tofflor och knep och knåp till barnen. Det är uppskattat.

Klockan drog iväg när vi var där. Göran fick gå före för hans mor, bröder med familj skulle komma på eftermiddagen och fira jul.

Som vanligt blev det en högljudd middag. Kusinerna var det full ös på och Ludde med för den delen. Göran hade gjort sin godaste fisksoppa. Hur bra är inte det att varva all julmat med.

Nu ska vi bara mysa i soffan. Ingen tv. Ingen dator. Bara vi.

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Måste säga att jag har svårt att hitta likheten mellan dig och jungfru Maria ;) Snällt barn du har!

Hoppas julen varit lika härlig som den verkar för er.

Kram

2011-12-27 @ 04:57:57
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0