Jul nr tre

Gårdagen blev väldigt lyckad. Vi åt massa mat. Jag la dock upp en taktik eftersom det alltid blir så mkt julmat så åt jag endast sallad och grönkålspaj igår. Idag får det blir sill och potatis.

Barnen sov under hela middagen. Det ska nog bli en tradition för oj va skönt det är att äta utan att ha uppsikt på barnen.

Tomten kom på eftermiddagen. Ludde blev glad medan Edith tyckte han var mest otäck. Som vanligt blev det massa julklappar till barnen. Ja jag fick ju några oxå men barnen blev överrösta med grejer. Är de verkligen så snälla? ;-) Ludde fick en radiostyrd bil. Det skulle ha räckt med den för det är det enda han lekt med. Men han upptäcker nog de andra sakerna snart. Edith fick en docka i samma storlek som henne själv. Hon blev kammad och runt släpad på.

Vi stannade här över natten för Ludde ville sova över och eftersom det är jul nr tre idag i Hallsberg med kusiner och kusinbarn så kändes det dumt att åka hem.
Barnen somnade inte förrän kl 23 så vi fick sovmorgon till kl nio. Skönt.

Jag har varit till Konsum idag och panik handlat julklappar. Jag glömde 100kr-klappen. :-( men kaffe, the och vin blir väl bra? Den andra klappen fick bli vintidning och en flaska vin. Det borde ju funka det med! Småbarnen är inte med i julklappsbytet!

Nu ska Edith och jag göra oss fina. Samma kläder som igår. Spontan övernattning = inget ombyte :-/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0