Olika barn

Idag missade jag barnens lucia firande pga Ediths vattenkoppor. Vi tog tillflykt hemma hos jätte gravida Sara då det var städdax i hemmet. Städningen i uthyrningen gör vi men städningen efter oss gör ngn annan tänk så ofiffgt men tänk så skönt ;-)
Hemma hos Sara lekte Edith med tomten och Mimmi som pussades och kramades. (även om saras tomte var förbjuden att leka med så var han tvungen att pussas lite) Det är helt galet vad olika Ludde och Edith är i intressen. Jag har hela tiden uppmuntrat Edith till lek med bilar och briobanan m.m och det är ett ytterst lite intresse hon visar för det. Ja om ludde leker med det kan hon rycka åt sig ngt men endast för att reta Ludde. Men hon älskar att leka med gosedjur och dockor. Det ska ges välling till dem, bädda ner dem klappas på kinden m.m där visar Ludde noll intresse. Och ni ska veta att jag försökt få dem att inte leka med stereotypa tjejiga resp killiga leksaker. Men det har inte fungerat nu kör jag på lek med det ni vill leka med. För det är deras vilja och intressen som spelar roll inte vad jag tycker är rätt eller fel.

När Edith inte fick ta tomten bytte hon ut honom mot Mimmi och hoppades sara inte skulle märka ngt. Ni ser väl hur bra hon går ihop med julbockarna?


Kommentarer
Postat av: Anna

Hon passade även på att testa deras bebisgrejer. Tur att hon villigt ställer upp som testperson så bebisgrejerna är bra. ;-)

2011-12-13 @ 15:05:26
Postat av: Johanna

Har Sara haft vattkoppor? Hoppas det, för annars är det inte så bra att att hon blir smittad. Om hon inte haft det ska hon kontakta bvc. Vill bara varna lite utifall att.



Funderar för övrigt på om vi ska komma och bli smittade ;) men kanske ska vänta med sjukdomar till Rasmus är helt frisk igen, hihi. Hoppas Edith inte blir alltför kliig. Kram!

2011-12-14 @ 09:55:02
URL: http://johanna.funnelweb.se
Postat av: Anna

Sara hade haft vattenkoppor. Jag ringde och kollade innan vi kom dit :-) men tack för varningen. Ni är så välkomna på smittobesök om ni vill. Edith mår bra trots allt. Ingen feber och inte alls mkt kli. Lite blåsor på fötterna, magen,händer och knäna. Värst är fötterna men det verkar inte bekomma henne speciellt mkt. Skönt och ha det avklarat. Blir väl värre ju äldre man blir?

2011-12-14 @ 09:58:53
Postat av: Johanna

Det där att det blir värre ju äldre man blir, vet jag inte om jag tror på faktiskt. Har hört så många olika historier och i alla åldrar.

Jag har försökt få mina barn smittade men de verkar inte vara mottagliga än.

2011-12-14 @ 21:12:45
URL: http://johanna.funnelweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0