Stopp i avloppet och sjukling

Tänk att ibland så händer saker precis i helt fel tid. Vi har stopp i avloppet. Alla hus är drabbade. Det betyder att vi inte kan gå på toa, duscha, laga mat eller tvätta. Som tur är har vi endast en gäst. Jag fick ringa och boka in honom på hotell göta istället.
Hur vi ska göra är däremot oklart.
Två alternativ har vi att välja på.
Alternativ 1. stanna hemma med fyra barn och göra utflykter för att uträtta sina behov. Eftersom vi är fyra killar och endast två tjejer varav en använder blöja så är det ju mest jag som har svårt att uträtta nummer 1. Kissa bakom huset betyder att jag skulle visa rumpan för alla som går förbi. Iofs tur att det blir mörkt fort. Mitt i sommarn kan man ju endast under ngn timma kissa ute. Så det kanske kan gå. Behov nummer 2 får vi göra på offentliga ställen :-/ då menar jag inte offentligt ute i parken utan mer toaletten i parken eller kanske som Hanna och Johannes gjorde tog en tur till skebäckvårdcentral :-) vi ska ut på lunch efter det. jag kan äta var som helst bara de har toalett :-)
Alternativ 2 - åka till Hallsberg och bo hos mina föräldrar tills problemet är löst.
Nu är det inte så att vi inte försökt lösa det. Utan slamsugen kunde inte hitta felet. Eller jo det kunde han det är 17-18 m ut i avloppssystemet som det är stopp. Vår tomt? Vet ej. troligtvis så blev ngt fel när de lagade rören som de grävde av. Synd att de lagt en grund över :-(
Vi ska iaf ha möte imorn med byggarna, grävnissarna och slamsugen. Hoppas det går att lösa.

Min lilla sjuka kille gillade iaf slamsugen.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Har inte ni haft er del av strul för i år? Hoppas det löser sig snabbt.. Jag får njuta lite extra av våra två fungerande toaletter idag :)

2011-12-21 @ 18:31:53
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo det kan man tycka men det gäller väl att klämma ur det sista strulet ur 2011 så vi slipper det 2012 :-) njut du av dina toaletter medan vi kissar i trädgården ;-)

2011-12-21 @ 19:06:01
Postat av: Fröken Å

Stackare!!! Hoppas det löser sig snarast!

Ni får gärna komma hit och låna toa och dusch!

Kram!

2011-12-21 @ 21:00:49
Postat av: Heidi

Åh va trist! Vi hade stopp i avloppet runt jul förra året, men det gick att lösa med lite slamsugning så det vart inte så farligt. Dock en otrevlig utgift lagom till jul men men... ;) Hoppas det ordnar sig för er!

2011-12-22 @ 09:43:43
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0