Våningsäng

Ikväll bestämde sig mina två små för att inte vilja sova.
Vi är hemma hos mina föräldrar i Hallsberg och sover över. Min man har bjudit hem sina vänner och ska käka middag. Jag bestämde mig för att fly huset tillsammans med barnen. Jag fick även med mig Hanna. Då hennes man blev med på herrmiddagen.

Vi har ätit pizza och smågodis. Vet inte om denna veckas intag av mat kan klassas som hälsosam. Tre kvällar i rad pizza. En lunch kebab. Hmm... Hur ska denna jul sluta. Anna 20 kg tyngre. Tur att nyår bara är två veckor bort. Det betyder nytt år nya vanor ;-) beach 2012 here i come!!!

Ikväll var iaf barnen grymt speedade. Vet inte om det var mormor och morfar eller Hanna som var speedmedlet men sova ville de inte. Så vi tittade på på spåret. Därefter fick jag bli lite arg på barnen för att de inte ville sova. Efter ett -ni vet att ni inte kommer ur sängen för ens det är ljust ute (aja det kanske inte ljusnar förrän kl 8.30 nu, o jag kan ju drömma om att de sover tills dess men ni vet vad jag menar) så förstod de att det bästa de kunde göra var att slappna av och känna att de egentligen var jäääätte trötta. Detta resulterade i att John blund kom. Så de ligger för första gången och sover i deras nya rum. I min och min systers gamla våningsäng. Allt är som det ska. Äldsta syskonet sover överst. Lilla syster sover i underslafen. Tänk att allt är som det alltid varit och alltid kommer att vara. Trygghet på hög nivå.;-)

Även jag har fått en säng i barnrummet. Så vi sover alla tre tillsammans. Mysigt värre!

Hanna hamnade på en madrass på golvet vid datorn :-/ hoppas hon sover gott!

Vi har tillbringat hela dagen ihop med massa roliga ärenden. Bland annat ett stopp på svampen för lunch med min mor och far. Men det var inte det bästa, mer kan jag inte avslöja ;-)

God natt!

Edith på övertid!


Kommentarer
Postat av: Anna

I know att det är super dålig kvalitet på bilderna tyvärr är de fotade med iPhone. Med kameran på "framsidan" och min dotters fingrar var lite kladdiga när hon våldförde sig på stackars fånen!

2011-12-17 @ 00:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0