ny kyl och frys

Nu har jag slagit på stort när mannen är borta i Litauen och köpt oss ny kyl och frys. Nu är det inte så att vi inte behövde en ny kyl och frys utan det verkar som om jag köpte en ny i sista stund för när jag drog ut den gamla så hade det runnit vatten längs golvet (väldigt otrevligt att ta bort tur att jag har två små korvar som har ärvt sin faders förmåga och engagemang vad gäller städning, de var sååå lyckliga över att få spruta med rengöring och torka torka torka som ludde säger) sen så var det ngt skumt med den på baksidan då det låg ännu mer otrevligt vatten och skvalpade + en gammal lök =/ men som sagt tur att vi nu har en ny eller rättare sagt två =) varför köpa en ny när man kan köpa två ;-) det blev alldeles förträffligt fint i köket. De nya är electrolux combi nofrost dvs en stor del kyl och en liten frys hela 201 cm högt. Anledningen förutom att det är snyggt att jag köpte så är för att när vi har frukostservering till våra Bed and Breakfast gäster är det väldigt skönt att ha det i ett separat kylskåp så jag vet vad som är köpt till dem och vad vi i familjen kan ta av +  hur toppen är det inte att inte behöva frosta av frysen ngt mer, det måste vara bland det tråkigaste som finns och hur gör man det nu när det är sommar och man inte har ngn extra frys och lägga de frysta varorna i?
Jag tror att jag gjorde en bra deal med elgiganten, jag fick ner det rabbaterade priset med 1900 kr för dem tillsammans. lönar sig att pruta lite =) kollade av nätet och såg att även de billigaste ställena på nätet var minst 1000 kr dyrare för två. Så mycket trevligare och slösa pengar på dyra tråkiga saker när man känner att man gjort en bra affär =)
electrolux combi nofrost 201 cm

De blev och passa så bra efter att jag skruvat ner den förra hyllan tillsammans med Lukas. Nu vill jag bara få hit en kille/tjej som kan ordna så vi kan få den ena vänsterhängt istället så de har handtagen ihop blir så mkt snyggare så.

Imorgon ska jag städa ur den gamla frysen och kylen och skuffa ut dem i garaget om ngn känner sig manad att hjälpa till och vet var jag bor så är det bara att titta förbi =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0