full fart

Tänk att jag hela tiden har ngt att göra. idag har det varit fullt upp precis hela dagen.
Ställa in gamla kylen och frysen i garaget
rensa ogräs i gruset
klippa gräsmattan
ta bort de fula överblommade penserna
köpa billiga pelargoner på rea
plantera blommorna i sju blomlådor och fyra krukor
slänga sopsortering
städa Lilla
checka in gäster
städa inomhus sisodär två tre gånger (småbarn är superbra på att kladda ner med mat och glass + alla tusentals leksaker)
sopa upp splitrat glas
torka upp mjölk som spilts
tvätta
sortera tvätt
svara på mail
klippa krille
hämta Göran på stationen 
utöver alla sysslor så ska fyra barn ha frukost, lunch och middag + mellanmål och två av dem ska man försöka hålla glada och leka lite med, samt att de ska sova två respektive en gång om dagen.

Nu är den första stunden på hela dagen som jag inte haft ngt att göra (sitter framför datorn för att betala några räkningar men det får räknas till att inte ha ngt att göra.)
Efter det är gjort ska jag sätta mej i soffan med mannen och Lukas. Hyra en bra film och dricka ett glas cola.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter hektiskt men kul! Nu har jag semester i två veckor, kommer gärna förbi och hjälper till med lek, barnpassning, städning eller annat, mot en kopp kaffe vill säga! /E

2011-07-23 @ 10:55:51
Postat av: Anna

E du är så välkommen.

huset är alltid öppet för dej och kaffe finns det gott om =)

2011-07-23 @ 14:17:28
URL: http://mormorochemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0