tapet, string och ritz

Våra tapeter som vi hittade till kliniken skulle ta över tre veckor att beställa från leverantören i sverige eftersom de har semester nu, det gjorde att jag valde att googla runt lite för o se om man kan köpa de ngn annanstans ifrån. Alla som känner mej vet att när jag vill göra ngt så vill jag helst ha det gjort igår och att behöva vänta tre veckor på en tapet känns inte alls upphetsande. Jag hittade iaf tapeterna från ett företag i england där de kostade 25 pund per rulle (ca 240 kr) här hemma kostade de 600 kr rullen. så inkusive frakt kostar 5 rullar lite drygt vad två rullar kostar här i stan. Känns som om det är självklart att handla tapeterna från England då. För inte behöver man betala ngn moms när det är inom EU? (i priset ingår alltså engelskmoms).

Vi har även hittat fyra fina stringhyllor som auktioneras ut idag på örebro auktionskammar. undra om det alltid är så många stringhyllor på auktion eller om det är ett väldigt bra sammanträffande för oss att ngn vill göra sig av med sina hyllor precis som vi börjar leta efter dem =)

Tyvärr verkar det som om Göran ska jobba väldigt mkt nu vilket gör att jag knappt får ngn tid över till att göra ngt på företaget och jag skulle vilja ha det igång när Edith är inskolad på dagis.
Jag måste gå upp till arbetsförmedlingen för starta eget bidrag, skicka in ansökan för aktiebolaget (med allt som hör där till som jag inte kan), måla lokalen, tapetsera (när tapeterna kommit) ordna med banken, fixa med inredningen, kolla upp vilken behandlingsbänk som är bäst och sedan vill jag ta tag i hemsidan, och alla övriga material som ska tillverkas iform av broschyrer,  visitkort, flyers, information till rummen m.m (Hanna finns det ngt som jag kan anlita dej till?)

Ikväll blir det kasnke Ritz och Veronica Maggio tillsammans med E m.fl. Det vore väldigt kul. Måste bara hinna med auktionen och att umgås lite med mannen som kommer hem redan vid lunch. Då ska vi upp och möta honom på station och äta lunch ngnstans. Kanske borde ordna så vi kan ha picknick på stora holmen så kan barnen leka lite samtidigt. det vore nog uppskattat av båda man och barn. Kanske ses där?



Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh va kul allt låter, men mkt jobb:) Önskar ja va där o kunde hjälpa dej fixa med allt, men något kanske jag kan göra! Skypa snart?!

Kramar

2011-07-29 @ 18:03:29
Postat av: Anna

det vore jätte snällt om du kunde hjälpa till. om du har tid och vill.

då kan jag ju öven göra en jobbresa till washington =)

skypa gärna.

kram

2011-07-30 @ 22:54:37
URL: http://mormorochemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0