cykla, barnkläder och provmålat

Nu har vi precis kommit hem efter en trevlig kväll i adolfsberg med goda vänner. Ludde och Edith lekte järnet tills vi skulle hem. Ludde skulle nog helst ha stannat kvar och lekt hela natten. Dock på väg hem (vi cyklade) så blev han jätte ledsen och ville inte alls cykla utan han ville vara hemma och sova. Som han säger - lite tött mamma.
Nu ligger han iaf i sängen och ska sova. kommer nog inte ta lång tid att natta honom för mannen.
Ludde har förövrigt slutat med blöja nu, och han är sååå duktig och det är sååå skönt med en mindre bajsblöja att byta.

Hela dagen igår gick åt till att skriva på information till B&B måste ju ta tag i allt nu. dagarna bara rinner iväg och jag blev inspirerad när vi var i italien och såg förbättringar som vi kan göra här hemma. och när inspirationen finns då gäller det att jobba. Jag är väldigt effektiv när jag är på det humöret vilket ofta är en kort men intensiv period =)

Sedan har vi målat lite på huset med provfärger. men det är ju så himla svårt. Alla färger blir ju så olika beroende på vilket ljus det är, om det är stor eller liten yta. Vi skulle vilja ha en creme vitaktig färg. men den får inte bli för rosa, inte för grå och inte för gul men den ska heller inte vara kritvit =/ ni förstår problemet. Om ngn har ett bra färgtips är jag tacksam och tar emot.

jag har förövrig sorterat ut hur mkt barnkläder som helst. Jag har flickkläder storlek 56-80 i massor och pojkkläder i storlek 56-104 som jag tänkte göra mej av med till en väldigt billigpeng om det är någon som är intresserad så hör av er!!!

Som jag ovan skrev så har vi varit väldigt duktiga på att cykla de senaste dagarna. Vi var och köpte en till barncykelsadel (nog för att det är bra med cykelkärra men det är så mkt bättre och endast ha barncykelsadlar iaf när man är två som är ute och cyklar) härom kvällen var vi ute i flera timmar med barnen och tittade på hus för att få lite do's and dont's inför färgvalet för huset. herregud va mkt fula färger det finns. hela sörby vimlar av helt galna färgval. men smaken är ju som baken delad =) Vi har även varit två vänder upp till adolfsberg och hälsat på. Cykla hör ju sommaren till. varför kom vi inte på att vi skulle börja cykla ibörjan av maj istället. påminn mej nästa vår.

Nu ska vi äte en sen kvällsupé för vi båda är lite små hungriga, varför bränna kalorierna om man inte äter upp dem? =)


Edith gjorde sig snygg inför turen till adolfsberg. kan ju inte cykla utan solbrillor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0