födelsedag, sightseeing och bad

Idag har det varit fullfart hela dagen såsom det för det mesta är. Med två småbarn (en i trotsåldern) så hinner man inte stanna upp så ofta. Hur jag hade fullt upp innan jag fick barn kan jag bara inte förstå idag, jag måste ju ha haft hur mkt tid som helst till att göra allt och ingenting.

Vi (jag och de två små) tog vårat pick och pack och åkte till mina föräldrar eftersom min far fyller år idag. Först städade vi huset sen checkade vi ut våra engelska gäster och ett par från falsterbo. Trevliga gäster får en alltid att må så bra. sen for vi.
Väl hemma hos mina föräldrar var ingen hemma så jag och barnen åkte på lite sightseeing i Hallsberg i mina hoods från uppväxten. Tänk att allt ser precis ut som jag minns det.

Efter vår lilla tur runt Hbg så åkte vi och badade. Min lilla Ludde älskar att bada och det gör hans lillasyster med och tack och lov har mina föräldrar en stor pool som vi kan bada och spendera många timmar i. Vatten är verkligen toppen när man är liten (stor med för den delen =) ) men det är underbart och ha en familj som vill leka och umgås med sina barnbarn och syskonbarn för att vara i vattnet lekandes i flera timmar efter en natt med dålig sömn är lite väl påfrestande.

Vi hade tänkt att stanna i Hbg hela dagen men då några gäster ringde och vill bo så fick jag åka in till stan och städa alla rum utom Smedjan. Ordna med frukost. Slänga in några tvättar. Jag tog även tillfället i akt att göra iordning för de som ska bo imorgon så min mor inte behöver göra det när hon ska vara barnvakt och tack o lov för bonusarna. Äldsta kunde lägga in rena sängkläder på sin lunchrast. underbar.
Jag, storasyster och min far ska shoppa en heldag imorgon så jag är inte hemma och kan ordna det själv.

Far firades med en grillkväll med hela familjen, farfar, farbror med fru, syster, mor och så vi minus bonusar och man. Bonusar är hos sin mor och min man är på jobbintroduktion i Lund alldeles för långt bort =/
Det blev en trevlig kväll men saknaden av farmor blir stor vid sådana här tillfällen.

Nu ska jag ta och gå och lägga mej (får dela dubbelsäng med syster i natt) imorgon gäller det att vara på topp, sköna skor, visa och bekväma kläder sen är det bara att shoppa loss ;-)

God natt
Anna


Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul Anna att du startat att blogga igen:-)!!

Jag kommer absolut att kika in här ofta...



Kramar Sofia (E:s syster)

2011-07-06 @ 14:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0