Gnäller om huvudet igen

Ikväll åkte jag in till akuten. Efter ett samtal till sjukvårdsupplysningen om min huvudvärk som varierat i styrka men varit hos mej sen torsdag eftermiddag så rekommenderade hon mej att åka dit. Glatt påhejad av mannen som var/är hemskt orolig för mej.
Idag har huvudvärken varit olidlig. Jag kunde knappt röra mej efter lunch. Huvudet bultade så jag trodde att skallen skulle spricka och hjärnan rinna ut. Hämta barnen på dagis idag var i klass med att föda barnen. Som tur är har de hiss till gårdnivå. Den tog vi idag till Luddes förtjusning. Trappor är hemska att gå i med huvudvärk.
Väl framme vid bilen så hade Ludde nyckeln för att öppna. När man är liten kan man verkligen se glädje i de små tingen, som att öppna bilen med en knapptryckning. Han öppnade. jag satte in Edith. Han klättrade samtidigt in i bilen. Nyckeln försvann! Inte alls vad jag ville just då. Hittade nyckeln efter en stunds letande (Fia du vet ju hur min bil äter upp saker) jag övervägde en och två gånger och sätta mej i bilen och grina. Där är två barn bra, jag kan inte vara en dramaqueen framför dem. ;-)
Vid fem när mannen kommit hem ringde jag 1177 och åkte till akuten strax där efter. Vilket ställe! Jag har aldrig varit där förut. Det var stroke, bruten näsa, halta personer m.m i väntrummet. Låååång väntetid. Satt en timma och fick sen träffa sköterska. Massa prover enligt rutin. Puls, blodtryck, temp, blodprov m.m därefter skulle jag träffa neurolog. Men det skulle dröja. Jag satt fram till halv åtta. Sen gjorde han lite tester. Kollade mina värden och bestämde att jag nog kanske har (låter tryggt) en infektion. Bara åka hem och äta ibumetin och vila. Jag hoppas han har rätt. Känns dock inte alls som "vanlig" huvudvärk. Jag kan ju inte röra mej knappt :-(
Men förhoppningsvis är det över tills imorn. Den som lever får se!
God natt!


Kommentarer
Postat av: ida

nej det förstår jag, jag passar på nu innan alla barn kommer :)

2011-11-09 @ 02:38:06
URL: http://thoursie.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha Ida det får du göra. Fast huvudvärk är aldrig kul oavsett barn eller inte. Så satsa på ingen huvudvärk! :-)

2011-11-09 @ 09:52:29
Postat av: Heidi

Åh va jobbigt!! Krya på dig massor! Jag har själv problem med migrän och det är fruktansvärt, så jag vet vad du går igenom!

2011-11-09 @ 10:51:24
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/
Postat av: Heidi

Åh va jobbigt!! Krya på dig massor! Jag har själv problem med migrän och det är fruktansvärt, så jag vet vad du går igenom!

2011-11-09 @ 10:51:25
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/
Postat av: mamma till Freja

Hej söta du! ;)

Va gärna med i min tävling om dagens blogg om du känner för det!

http://sense.myshowroom.se/vill-du-bli-dagens-blogg-2/

Ha en bra dag =)

2011-11-09 @ 11:12:42
URL: http://sense.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0