hemfärd, blackfriday och självgoda amerikaner

idag är det hemfärd till svearike. Vi åker från DC vid 13.30 och landar imorn kl 8.50 i stockholm. förhoppningsvis kan vi vara hemma hos mina älskade till elva kaffet =) det är iaf vår förhoppning. min man tror inte alls att det kommer ske. vilket gör att jag hoppas ännu mer att vi kommer hinna tills dess. ;-)

gårdagen gick i rasande fart. det var blackfriday. det är dagen efter thanksgivining. detta är den största shoppingdagen på hela året. massa rea skulle det vara. men jag måste säga att jag är lite besviken. för det var inte alls så stort som jag fått för mej. självklart var det lite reor och erbjudnaden så några fynd gjorde jag allt. Jag har som ni vet haft lite svårt att få upp några bilder här under min vistelse i DC därav kommer jag inte ens försöka att lägga upp några bilder idag utan det kommer komma ett bild hav när jag har kommit hem till sverige igen. då ska ni få se alla braiga fynd som jag gjort =) här skriver de tillochmed ut på kvittot hur mycket man har sparat när man har handlat ngt på rea. inte konstigt att detta land har dålig ekonomi. jag har iaf sparat en massa pengar på denna resa =)

jag är iaf väldigt nöjd med den här resan. Vi har haft det väldigt trevligt. mycket bra shopping. kul och se staden med alla monument som jag inte riktigt kan förstå vitsen med men då är ju inte jag amerikan och lika förtjust i onödiga överdådiga byggnader som inte fyller något mer syfte än att ngn girig president vill ha en stor byggnad uppkallad efter sig för annars kanske han skulle falla i glömska.
ne usch det lät inte trevligt av mej, men det är faksitkt så jag känner. För de är väldigt väldigt självgoda här. de har tillexempel en av världens största katedraler?? ehhh va? och det tog dem faktiskt inte speciellt lång tid att bygga för de behövde ju inte använda hästar och andra boskapsdjur till att bygga den som de gjorde i europa. utan de hade maskiner!! eh va?? kyrkor och katedraler i europa är flera hundra år gamla. denna katedral var klar ngn gång på 90-talet. sen har de ju även en jätte gamla kryka här som ligger vid capitol hill den fyller hela 143 år i år. åh wow vilken gamla kyrka! men no offense amerikaner jag gillar er ändå!
vi borde lära oss lite av er och bli lite mer stolta över vårt eget land sverige. för i mina ögon är ju sverige bäst =) och det borde vi vara stolta över.

det bästa med denna resa var iaf att få träffa Hanna och Johannes. se var de bor. var de jobbar/har jobbat. umgås och snacka skit. nu kommer ju de iofs hem till sverige för att stanna om två veckor. men ändå =)

nu ska jag hjälpa min syster att packa sin väska. en annan gjorde ju det igår kväll. jag brukar inte vara så snabb på att fixa sånt men jag tror det är mitt lilla hjärta som längtar hem så mycket nu som gör att jag vill bara sitta på planet incheckad och klar för hemfärd. det är skönt att vara barnfri en vecka men det är oxå väldigt väligt jobbigt. de små liven och den underbara mannen är så saknad.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag har hört att de skriver hur många kalorier det är i bakverken på konditorier. Har du sett nåt sånt? INTE bra försäljningsteknik i såna fall! =) "Jaha, jag behöver bara promenera i sju timmar för att gå av mig den här bullen"

2011-11-26 @ 22:01:04
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0