Huvudvärk av Bolagsverket och skatteverket

Tänk vilken huvudvärk bolagsverket och Skatteverket kan ge en. Nu har jag suttit framför datorn i en evighet för att ordna med f-skattsedeln. Men det går ju så långsamt. Massa med papper och grejer som ska ordnas. Som tur är gör jag det via verksamt.se. Går nog lite snabbare iaf :-)
Jag har även läst på lite om bokföring och försökt strukturera upp. Men det är ju så mkt där med. Jag vill ju bara komma igång.
Jag vet inte om jag ska använda mig av faktureringsmetoden eller kontantmetoden ngn som har några bra argument för och emot?
Nu ska jag nog gå ut på en promenad med Svea och posta fakturorna som legat och väntat i någon vecka på att bli färdig skrivna, nedstoppade i kuvert och postade. inte bra att de bara ligger. pengarna måste ju komma in ngn stans ifrån!
Speciellt eftersom det inte ens är 2 veckor tills vi åker till Washington! Wihoo!


Kommentarer
Postat av: Lucas Gustavsson

Anmäl dig till dagens blogg hos mig och ta del av mina 1800 läsare per dag om du känner för det :)

2011-11-07 @ 15:39:06
URL: http://modegrabben.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Wihoo, ja snart e ni här! Hoppas du får ordning på allt innan så du kan slappna av på semestern, för då ska de shoppas!:)

Kram!

2011-11-08 @ 15:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0