Kära hantverkare

Kära badrumshantverkare, nu börjar jag blir trött på att vårt badrum aldrig blir klart. Jag tycker det är lite jobbigt att inte kunna tvätta mina händer i det fina nya handfatet. Det står ju där. Är det inte bara att koppla på vatten och vattenlås? Måste det ta över två veckor av väntan på rörmokaren? Vad jag sett har min pappa gjort det några gånger och då borde det inte ta så lång tid för er. Pappa är ju mer en glad amatör vad gäller hantverk än proffs. Även om han har en annan uppfattning om det ;-)
Att tvätta händerna i duschen går ju sisodär för mej. Trots mina långa armar så stänker det alltid lite från duschen på ärmarna på tröjan och har jag riktigt otur så trampar jag i en liten pöl så att sockan blir så där lagom blöt. Ni vet så det blir ett litet märke efter min fot när jag går i hallen.
För mej går det ju men Barnen har inga långa armar utan där ska jag försöka sätta på duschen samtidigt som jag håller i dem, och om jag inte står naken för att duscha så går det inte att tvätta händerna på dem. Om jag inte vill byta alla kläder sen. Barnen får helt enkelt tvätta händerna i köket. Det enda problemet där är att vi endast har en ho. (jag vet att många sa en ho är inget bra, men det har jag tyckt fram till nu) En ho är snyggt men när köket behöver agera badrum kan det ibland uppstå lite problem. För om ngt står i hon så är det inte så fräscht att tvätta av händerna från toabesök över det. Vilket gör att man vill städa undan grejerna i diskhon, men hur gör man det med händer från toabesöket? Jo man måste gå till duschen och försöka sträcka sig så långt det går till blandaren och sätta på vattnet och sen snabbt dra undan armarna. När man sen är ren så gäller det att stänga av kranen, titta på golvet hur långt vattnet kom och sedan böja armen runt strålen och försöka nå blandaren för att stänga av. När det väl är gjort så kan jag städa ur diskhon. Det enda är att när det är klart har Ludde redan hunnit gått och leka. :-/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0