shopping, sightseeing och jet lag

tänk att det är så mycket roligare att handla till sina barn än till sig själv. jag shoppade en hel del igår, men endast ett par jeans och en micheal kors klänning till mig och en liten plånbok. till barnen och min man blev det mycket mer. från mannen hade jag beställning med på 4 jeans som är inhandlade. krille skulle ha några skor som oxå är fixade nu (+ ett par extra). till de två små är det mycket mer grejer med skor, jackor, pyjamaser, tröjor, kjolar, byxor m.m det är ju så kul att handla massa gulliga barnkläder. och bebiskläderna ska vi inte tala om. de är så söta. tur att många ska ha barn nu så jag kan köpa lite sånt med.

resan hit gick iaf bra. vi åkte till arlanda vid sex på morgonen, resan dit gick bra. mor körde. pappa stressade lite på flygplatsen och trodde han skulle få åka själv bara för att jag ville handla en bok i pocketshopen. det blev jane eyre och hmm... glömt vad den heter, men den boken som ska bli film nu typ en dag i ditt liv. Jag började med bok två på planet men läste bara några sidor. det fanns ju några roliga filmer att se där. så jag tittade på två filmer. horrible bosses. och larry crown. båda var bra. ska man välja en så var larry crown bäst med julia roberts och tom hanks. Jane eyre kan jag knappt slita mig ifrån nu. att jag inte läst den tidigare.

flygningen gick bra trots min onda hals och täppta näsa. jag var orolig för mina öron eftersom jag hade ont i dem på backen och kunde föreställa mej hur det skulle kännas i luften. (jag spräckte ena trumhinnan när jag flög för tio år sen och det gjorde ont) Jag köpte lufttrycksutjämnande öronproppar på arland till överpris men de fungerade iaf någorlunda bra. ont i öronen gjorde det men det var inte olidligt.

vi flög till chicago och bytte flyg där. jag och min syster ser så ordentliga ut så vi slapp gå igenom röntgen maskinen. men inte mor och far de fick bli naken scannade ;-) sen att pappa inte alls förstod vad de gjorde. gjorde det hela lite roligare.

flyget från chicago till washington gick fort. vi fick sitta i economi plus vilket var trevligt. flygplatsen reagan ligger mitt i washington vilket gjorde att vi fick sightseeing från luften. vi såg alla fina byggnader och memorial ställern + vita huset.

idag ska vi dock se dessa grejer från marknivå då vi ska hoppa på en hoponhopoff buss idag. det blir nog några museum oxå. ikväll ska vi girls gå på bio medan pappa och johannes ska på hockey. jetlagen känns på kvällen då jag blir grymt trött runt kl 17 men det kan ju även vara mina förkylning med halsont, hosta och ögonfluss som är lite jobbig med. men det är bättre att vara lite krasslig här än hemma. här kan jag ju vila lite mer.

efter att ha blivit arg på datorn och nätverket några gånger så får det bli bilder någon annan dag!

Kommentarer
Postat av: Fia

Låter som ni har det bra! Hälsa alla och krama extra på Hanna!

Blir avis på all shopping!!!:)

2011-11-21 @ 21:34:12
Postat av: Heidi

Åh va ni verkar ha kul! Inte ett dugg avundsjuk... ;) Jag har hört att de har mycket bättre utbud av baby- och barnkläder och även barnmöbler och så i USA. Ex har de underbara spjälsängar på Sears! =) Kul att höra att det verkar stämma. Trist med förkylningen! =( Kram kram

2011-11-22 @ 10:01:05
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0