Tänder

Igår kväll ramlade Edith ner från en av våra stolar. Det såg inte så farligt ut. Men när jag lyfte upp henne så sprutade det blod från munnen. Jag antog att hon spräckt läppen. Vi försökte torka bort blodet men det forsade. När det väl slutat så fikade vi. (jag fyllde år igår) När jag lite senare under kvällen busade med Edith så såg jag när hon skrattade att tanden hade flyttat sig. Den hade åkt fram några millimeter och pekar lite framåt som om hon ska hugga ngt. vi fick akuttid till tandläkaren imorse. Inatt fick jag sova bredvid henne för hon var tvungen att sittsova så inte blodet rann ner i halsen på henne. Hos tandläkaren kunde de inte göra ngt. Vi ska tillbaka om två veckor o se om det hänt ngt med tanden. Förhoppningsvis sitter den kvar. Om inte så får hon gå med glugg tills de "riktiga" tänderna kommer. Om inte det värsta har hänt dvs hon slog i så hårt att nästkommande tand blev skadad den med. :-/ då blir det en löstand till framtand. Sådan far sådan dotter! ;-)

Gårdagen spenderades med syster och Samuel på fm. Först en visit hos världens bästa BVC sköterska Anita som gjorde en 18 månaders koll på Edith. De kollade så hon utvecklats ordentligt och tog en spruta. Sen gick vi till hälls på stallbacken och fikade. Karin kom ner på en blixt fika.
Lunch köpte Maria o Samuel från wobbler. Vi käkade hemma hos mej för barnen sov (förskolorna hade stängt igår så mina små terrorister var hemma med mej) min mor kom över och åt med oss.
På eftermiddagen kvällen kom finbesök från washington. Vi tänkte laga ngn god mat men orkade inte. både Johannes o min pappa var här så vi beställde kebabpizza och mumsa i oss. Det var efter det som Edith ramlade. hon blev så glad över chokladbollarna med ljus i att hon glömde allt annat. Undra var hon fått chokladmanin ifrån. ;-)
Oj va mycket mat o fika det blev igår. Tur att jag klippt gräset och städat trädgården nu på fm så jag rört mej lite! Ikväll blir det dans! Wihoo!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Först och främst Grattis Grattis i efterskott!!!! Du kommer att upptäcka att 27 är en underbar ålder!



Stackars lilla Edith, hoppas tanden klarade sig, men aj aj vad ont det lär ha gjort!



Kul med finbesök! Hälsa så mycket! /fröken Å

2011-11-01 @ 22:14:45
Postat av: Elli

Men oj lilla pluttan! Låter läskigt det där.. Hoppas den inte är för skadad.



Kram

2011-11-02 @ 04:36:54
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0