stor lilla washington

washington är en väldigt speciell stad. det känns nästan som om det är en liten stad. inte liten hallsbergs liten. och inte liten örebro liten. men inte stor NY stor eller inte ens Bryssel stor. utan mer som en blandning. den är helt enkelt toppen bra.
det är rent och fint. finns många fina byggnader. det ser lite ut som om de har haft komplex över att de inte har några gamla byggnader och därav bestämt att de ska bygga i den stilen. lite grekiska pelare m.m. alla monument är gigantiska. på kartan ser det inte alls ut som om det är speciellt långt när man ska gå ngnstans men det är låååånga kvarter och stooooora byggnader. men det är en trevlig stad och jag skulle absolut rekommender vänner att åka hit.

jag ska försöka få ut lite bilder imorn så ni får se. datorn är så seg så det låser sig bara när jag ska ladda upp så jag får se om det går att ordna annars får jag låna en iphone av hanna eller johannes och blogga därifrån. så kan jag fota =)


vi har iaf sightseeingat idag, sett capitol hill, vita huset, många monument, museer m.m vi har shoppat. finfina grejer. nu på kvällen har jag hanna och maria ätit mat hemma på vårat hotellrum och umgåtts medan mor, far och johannes har varit på hockey.

imorn blir det museum på fm och kanske lite shopping på eftermiddagen =)

men nu är klockan så mycket så vi får gå och sova.


Kommentarer
Postat av: Elli

Låter precis så som jag tänker mig att det ska vara. Hoppas ni får det fortsatt toppen! Längtar efter att du ska komma hem..

Kraam

2011-11-22 @ 11:50:01
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0