-mamma det är något

Igår följde jag med på föräldramötet ändå. vi hade lixom inte tänkt på att det var föräldramöte både på gosan och busan (avdelningarna som ludde o edith går på) samtidigt. Kan ju vara svårt för en person att vara med på båda två samtidigt. även om vi tycker om att ha mycket i görningen så var det lite väl överambitiöst.
det var väldigt trevligt. Jag tycker väldigt mycket om personalen som både ludde o edith har. det känns bra att lämna dem där. (allt "strul" som var med ludde i början är borta) sedan kan man ju ibland undra lite över vad vissa av de andra föräldrarna tänker med. men nu ska vi inte vara sånna.

Idag har vi iaf haft en skön dag, haft möte med arkitekten, tränat pump på lunchen, haft möte med Carina och ordnat upp med marknadsföringen för formkliniken. (nu gäller det bara o få ordning på hemsidan)
sedan hämtade vi barnen som vi har myst med nu på kvällen, att jag sedan gick och kände att vi glömt något försökte jag tränga bort men när jag la ludde kom jag på vad det var - vi hade missat att det var Ludde o Ediths kusins födelsedag. så Grattis Rasmus vi ses förhopningsvis på söndag istället =)

Ludde var så söt när jag la honom. Jag skulle vilja att han började somna själv vilket gjorde att jag sa till honom att jag gick ut och om det var något kunde han ropa. det resulterade i att jag hann gå 15 steg innan han ropade -mamma det är något. när jag då kom in i rummet så så han - det är lejon i skogen (vet inte om han tänkte på god natt alfons åberg där det är ett lejon i garderoben men han fick det till skogen istället) jag sa iaf lika pedagogiskt som alfons pappa att lejon brukar inte finnas i skogen (fast alfons pappa säger självklart i garderoben, det var även Luddes replik ett antal gånger då vi plockade lingon i skogen att vi skulle akta oss för lejonen, min lilla plutt). ludde svarade med att det var för att lejonet var död. vilket fick duga för min del så länge han var nöjd med det. 
när jag sedan kunde gå därifrån så ropade han igen -mamma det är något. när jag kom in till honom så ville han ha en puss o så sa han - mamma du är min bästa kompis kan du ligga här bredvid mej. åhh då kunde ja inte gå ut mer från rummet utan fick lägga mej bredvid honom. han vet redan hur han ska charma mej för att få sin vilja igenom. bådar inte gott för framtiden =)

Nu ska vi iaf gå och lägga oss efter en skön kväll. imorgon så tänkte vi ordna upp lite papper sedan ha filmdag ;-) hoppas på regn. På eftermiddagen så ska vi gå på marken i hallsberg så ludde får åka karusell, hoppas på sol. efter det så blir det utgång med Matti är det någon som vill med så holla! på lördag ska vi upp till sthlm för att gå på grand och äta deras stora skaldjurs buffé, mums!

hoppas ni får en trevlig helg. förhoppningsvis så ses vi! God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0