Barnen sover

Tänk att det kan vara så skönt när barnen sover. Båda var supertrötta nyss så ja la Edith. Ludde la sig själv i soffa o ville höra en saga. När ja läst klart o gick iväg för att göra välling så hade han somnat när ja kom tillbaka, Min sötis.

I morse gick vi upp o bakade frukostbröd och kanelbullar. Barnen mosade bulldeg. Så fort jag vände ryggen till så tog de varsin deg klump.
Efter frukost o när alla bullar var klara tog vi en promenad i det fina höstvädret Benny o Annie, jag, Göran, små kidsen, sveis o Rebecka o Ester.

Väl hemma sen så gjorde jag o Rebecka en ansiktsbehandling. Medan Ester terroriserade Edith ( har man massa matspill på tröjan så får man räkna med att lilla söta grisen försöker äta upp det)

Nu på eftermiddagen har mannens mor, moster, bröder o brorsbarn varit här o käkat. (det kan ha varit en anledning till barnens tidiga däckande, det blir ganska så livligt när kusin är här)

Nu är jag väldigt trött helgen har gått i ett. But still i have to do the bolagsordning! Bara gör't!

Hoppas ni haft en underbar helg!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga bullar och fina macarons!

2011-10-24 @ 23:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0