hur kan det bli så galet? =)


i fredags var vi på hallsbergs marken med barnen så de fick åka lite karuseller. vi var även och sa hej till min mor + att vi köpte lite marknadsgodis. hur kan man inte göra det?

 

efter det så åkte vi hem till mina föräldrar för att lämna av barnen där då mina föräldrar skulle vara barnvakt för jag o göran skulle ut tillsammans med matti. efter att ha mosat en tarragona 150g tillsammans med barnen i soffan framför lite barnprogram så åkte vi in till stan. på vägen hem tänkte vi kanske köpa med en pizza eller ngt eftersom vi inte ätit kvällsmat men jag var så chokladmätt att vi bestämde att vi skulle köpa det vi hemkörning lite senare (inte smart av oss) därefter så gjorde vi oss iordning (med vi menas nog mest jag). Vi drack någon öl + några drinkar. pratade väldigt intimt om livet innan vi träffades m.m så det var en väldigt trevlig stund vi lärde oss en hel del om varandra.
när matti kom tillsammans med hennes blivande resekamrat Marre (vi skulle ha avskedsfest för de ska till indien, i dagsläget känns det bra att hon åker för matti is bad company ;-) )  
det blev många fler drinkar, lite dans, några shots, en daquiri, några fler shots sedan började illamåendet smyga sig på. gå ut på krogen fanns inte på kartan. klockan kanske var tolv ngt så här dags. jag slutade med huvudet i toalettstolen därefter somnade jag. Göran hamnade i soffan med matti o marre där det blev livat värre, matti är verkligen en partybooster =) korten jag har från efter att jag lämnat festen storstilat är magiska, lite för magiska för att visa här =)

men några smakprov kan ni få

  

Görans avslut på festen kan sägas vara en dejavu av min avslutning. ;-)
hur marre o matti kom hem och när har  vi ingen aning om och säkerligen inte de heller. men en sak vet vi att det var en sjudundrans fest och det var till största delen KUL!!!

men om fredagen var KUL var lördagsmorgon HEMSK! vaknade under ett lakan i lukas säng =/ smög ner till vår säng där göran inte låg =) somnade om efter att jag asgarvat åt korten i min kamera. något sa mej att jag var tvungen att titta i den innan jag gick o la mej. efter de bilderna behövde inte jag känna mej så dålig som somnade så tidigt, hahaha.
när göran vaknat så asgarvade vi åt varandra hoppade upp på varsin cykel och försökte hålla illamåendet i schackt sedan åkte vi upp till bara vara för att käka en brakfrukost. det blev kaffe, cola (of course) vatten, stor macka, en crossiant med nutella helt enkel en perfekt frukost.

mannen innan cykeltur
  

därefter masade vi oss till ica, hyrde film, köpte choklad, popcorn och bilar + två stora cola. hur skulle vi annars orka med att åka till stockholm och äta skaldjursbuffé på Grand. Jag måste säga att bakfull och skaldjursbuffé går inte ihop, inte tidigt i bakfyllan. en sisodär kl 16 när vi gjorde oss klara för att åka så kändes det bättre men endast lite bättre. Göran i kostym (supersnygg som alltid) och jag tog en blus och pennkjol + klackar. vi såg nog bättre ut än vi kände oss =)


väl framme på Grand så mötte vi upp med Jens o Monica, Erik och Doro. vi hade en toppen kväll. de är så himla trevliga. skrattade mest hela kvällen. Erik berättade en sann historia som jag fortfarande asgarvar åt bara vid tanken på den. det blev ett antal humrar, havskräftor m.m ostronen hoppade jag över. jag kände mej inte i form för att äta levande djur!

Söndagen spenderades med släkten. middag hos mor o far tillsammans med farfar, min farbror med fru och barn. Jag o Göran höll ganska låg profil. efter middagen så åkte vi till barnens kusin som vi missade födelsedagskalaset för i torsdags. det var trevligt vi blev bjudna på korv o kaffe. barnen levde rövare förutom Edith som var lite hängig. Väl hemma sen på kvällen ordnade jag med lite jobb sedan köpte jag med pizza som vi åt tillsammans med barnen på golvet framför ett barnprogram om tigrar =) en mysig avslutning på en väldigt trevlig helg!

Denna vecka hade jag en hel del och fixa, möte med Rebecka och Kamilla. ornda bolagsordningen och skriva lite styrdokument för både uthyrningen och kliniken. lite av det hinner jag med men Edith är hemma sjuk och Göran har massa möten så han kan inte vara hemma med henne =/ så lite får bli på hold till när edith blir frisk. (sen försöker jag hinna så mkt som möjligt medan hon sover)

Igår hann jag iaf träffa Rebecka för lunch, edith fick följa med. Vi var även till sthlm igår (inte Ludde och Edith de var hos mormor o morfar) jag, Göran, Lukas och Krille var på red hot chili peppers. vi hittade till globen efter en hel del snurrande runt i sthlm city =) jag och göran ska nog inte bli reseguider =)
RHCP var så himla bra. det rekommenderas verkligen att gå o se dem. (de spelar ikväll med)

 

Idag kommer Karin över för lunch, hon skulle surprisea mej med nåt så vi får se vad det blir. jag hoppas hon kommer snart för jag börjar bli hungrig.

uppdatering

så här ser huset ut nu


Ögonfransarna växer =)


Badrummet går sakta men säkert framåt, v 11 eller 12 nu! (Emma N när styr du upp branschen?)


sist och minst : Min lilla Edith svalkar magen när hon har feber =)


Kommentarer
Postat av: Matti

Hahaha, ujjejuj, tror det blir ganska lugnt med spriten ett tag framöver för mig också! Och du var inte den enda som blev dålig, tror jag o marre spydde i kanon lite senare där på kvällen.. =) Däremot är jag förvånad över mina skills som headbangare, framtida yrke?? Kommer sakna dig vännen! Ska läsa din blogg ändp när jag sitter på nåt it café nånstans! Massa kram o puss

2011-10-12 @ 13:25:21
Postat av: Emma N

Snart! Men behöver ju lite inputs, så jag får helt enkelt titta över en dag. Har spanat in vart ni bor när vi varit ute och promenerat åt det hållet :)

2011-10-12 @ 15:25:38
URL: http://frknilssonsbravader.blogg.se/
Postat av: Anna

haha matti det är inte den enda bilden jag har på dej, du kan bli många saker ;-)

jag kommer sakna dej med massa!



kom in bara emma, det är bara att slå en pling och höra så jag är hemma (073324025)



2011-10-12 @ 17:56:48
URL: http://mormorochemma.blogg.se/
Postat av: Elli

Å jag tycker att jag å Magnus är småalkisar ibland men vi har ju inte en chans jämfört med er! ;)

Men jag vill minnas att Matti alltid varit farlig för alkoholintagandet :)



Huset är verkligen super fint. Ser ut som ett helt annat hus.. När jag kommer hem vill jag oxå ha ögonfransväxare. Känns som jag bara har korta stumpar till fransar vilket är lite dumt för allt annat hår växer som fan här i värmen. Slinga håret alldeles innan jag flytta och nu har jag utväxt som jag brukar ha efter 3-4månader!



Å by the way, din dotter är ju en lite flicka nu istället för en liten bulle ;P

2011-10-12 @ 20:31:32
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0