Lägga sig sent = sova länge

Varför kan inte barn sova länge på morgonen även fast de lägger sig sent? Ludde och Edith somnade precis (kl23.50) då borde de ju rent teoretiskt sova till 12 imorgon. Men det är ju en minimal chans att de gör det. De kommer säkert som vanligt vakna kl 7.
De brukar aldrig vara vakna så länge men vi sov en sväng på em eftersom vi skulle till Uffe o Stina. Vi hade väldigt trevligt hos dem och blev bjudna på massa god mat. Kycklingsoppa med gott bröd till o till efterrätt blev det vit chokladmousse ja kan ju inte annat än sakna Hanna o Johannes då!

Idag uträttade även ja o Fia massa med nyttiga saker (mosade dock i mig jätte god kladdkaka) + att det blev en hel del snack om annat men det är det som är toppen med att jobba med en kompis :-) fick även med mej en bit älg därifrån. Jag fick inte göra dillgryta av den det vore o förstöra den enligt styckarens dam så det blir stek i ugn tror jag. har man världens bästa man på matlagning (på det mesta är han bäst för övrigt ;-) ) så behöver man faktiskt inte bry sig.

Vi hann även med att leka en sväng i parken idag!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Va kul att du e lite aktiv på bloggen, de gillar jag!! Roligt att ni ska jobba ihop du o Fia, ja kommer va en trogen kund:) Vitchokladmousse lät inte helt fel, de måste definitivt göras när vi kommer hem!



Tiden rullar på, om en månad e ni här:) Längtar!

Kramar

2011-10-15 @ 21:14:31
Postat av: Anna

Ja visst är det bra :-) ja ska ta tag i mitt bloggande nu hade ja tänkt. Har bara haft en mjuk start.

Längtar oxå till er. Ska bli jätte kul o ses!

Vi måste hinna med allt :-)

Kram

2011-10-15 @ 21:27:33
URL: http://mormorochemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0