Sov ensamma

I natt har jag o Göran sovit ensamma i vår säng för första gången på snart 3 år. Visst har vi sovit själva förut men endast när barnen har sovit borta hos sin mormor och morfar. I natt sov de tillsammans i sitt rum. Först la jag dem tillsammans i dubbelsängen. Vi kröp ner och läste pricken (ni vet kaninen som blir utmobbad av sin vita kaninfamilj för att han har prickar. Han rymmer o hittar en prickig familj som mobbar lilla vit, den vita kaninen. Familjerna träffas o inser hur dumma de varit o ändrar sig, fint värre)
Ludde somnade som en stock men det gjorde inte Edith. Hon somnade till men Ludde hostade så hon vaknade så till slut hämtade vi in spjälsängen. Den är hennes trygghet. Ska vänja dem att sova i samma rum först innan de får sova i samma säng. Så hon får nog behålla den någon vecka till tills hon vänjer sig med Ludde o dubbelsängen.

Igår tittade jag, Göran o krille på hela två filmer. Först blitz en actionthriller skulle ja tro. Den var bra. Spännande och lagom otäck. Framför allt bra slut. Sedan såg vi Benjamin buttons en drama, den var ju så fin. Somnade ngnstans där i mitten men blev så mobbad av Göran o krille att jag inte kunde sova speciellt länge. Ni som känner mej vet att det inte är att filmer är dåliga som gör att ja somnar. Jag somnar nästan alltid när jag tittar på film, ögonlocken bara tyngs ned tills jag inte kan hålla ögonen öppna. En dålig vana kanske.

Idag blir det till att jobba lite. Och ordna duschvägg.


Kommentarer
Postat av: Elli

Hihi jag har vell aldrig hört på maken, skulle du somna till en film?! :)

Ska bli spännande och se hur ni gjort om där hemma. Å att jag önskar jag var där och mumsa älgstek med er. Saknar Görans mat. Varken jag eller M kan ådstakomma mer än röra i köket :)



Kraaam

2011-10-17 @ 22:04:46
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0