Tapetserat och köpt duschvägg

Igår impulshandlade jag tapeter till barnens rum. De var så fina och såg ut att passa alldeles utmärkt till djuren som sitter på garderoberna i barnens rum. Sen att tapeten hette djungel var ju perfekt eftersom det är djungeldjur på garderoberna. Jag hämtade upp barnen efter att jag handlat så åkte vi hem o satte upp tapeterna. Att rolla tapetklister gick hem hos Ludde. Sen att det blev klister lite varstans var bara att ta. Vi blev iaf nöjda och det tog bara 2 timmar för oss tre (vilket betyder 1h om man skulle gjort det själv :-) )

Efter tapetseringen så åkte vi till Coop för i ett sista försök finna en duschvägg till badrummet, man vet aldrig sop ;-) har ju det mesta. Men ack så fel vi hade det var bara massa skräp. Och eftersom byggkillarna är här nu så vore det bra om vi kunde hittat en igår. Jag fick därav uppdraget av min älskade att ordna en duschvägg idag (k-rauta o bauhaus hade bara skräp hemma igår) så mitt mål imorse var Beijer och comfort. Beijer hade inget hemma, comfort hade fel grejer hemma men man tager vad man haver så det fick bli fel grejer o göra om dem till rätt. Jag köpte två duschväggar :-/ så använder vi bara en. Kunde pruta ner dem nästan 3000 kr eftersom de varit utställningsexemplar. Ibland är det bra att vara tjej ;-) det fick bli inr julia tror ja de hette, passar perfekt till knoppar, blandare och hörbhyllor som är inr linc 20.

Köpte även med ett vattenlås till avloppet så nu ska det inte lukta skit mer i vårat hus, jippieeeee!

Ikväll efter dansen ska jag duscha i vårt nya badrum :-) finally efter en sisådär 12-13 veckor! (nästa vecka ska blandaren komma så då får vi förhoppningsvis klart det! ) Emma N du är välkommen på en kaffe på toa sen ;-) kaklet är ju ändå från er!

Nu blir det till bauhaus för att hitta en toasits så vi slipper gå upp på övervåningen toa, o aldrig mer potta ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0