igår kände jag mig som sjutton igen

tänk att man kan sakna att göra ngt så mkt som jag har saknat dansen. Fast jag har saknat det på ett omedvetet sätt. det var inte förrän jag var på dansuppvisningen i våras som jag kände att jag var tvungen att börja dansa igen. Känslan av att få svettas till hög musik med en rolig koreografi gör ju träning kul igen. inte att jag inte gillar att träna zumba m.m men det är inte samma utmaning som att göra en "riktig" dans. När det är på riktigt så tänker jag inte på att jag blir svettig och trött allt är bara så kul. så igår var jag på min första dansträning på åtta år, helt galet sjukt!
Det som är bäst med att jag börjat dansa igen är att jag dansar tillsammans med min gamla danspartner matti. det kändes precis som när jag var sjutton igår när vi stod och skrattade åt varandra i danslokalen och flummade runt till burlesque (som är temat på vår dans, fram med attityden, boan och shaket ;-) ). nästan så jag glömde att jag har barn, man, hus, hund och bil. tankarna for iväg till att fundera på vart festen var i helgen och vem som skulle ordna vinet =) 

ikväll ska jag förhoppningsvis iväg och träna igen men jag måste ordna ngn som kan passa barnen för göran är inte hemma förrän strax efter sju och dansen börjar kl 19.30 (i hallsberg) så det tar en stund dit.  Men men det måste ordna sig.

får ta några bilder på oss ikväll så ni får se danspinglorna (nästan så jag måste fota alla mindre fina bilder som sitter uppe i danslokalen från när jag var 13, haha mindre smickrande men ack så roliga)


Kommentarer
Postat av: Matti

Haha, jag fixar vinet ;) Det är fantastiskt att du är med!! Ska bli så kul! Massa kram o hoppas vi ses sen då!

2011-09-06 @ 16:54:29
Postat av: Elli

Ååå va kul för dig å dansa lite. Burlesque e ju guld dessutom!

2011-09-06 @ 19:30:29
URL: http://frokensvenskiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0