leverans från DHL

jag var precis ut till DHL för att hämta ett paket som leverats dit, jag antog självklart att det var från badrumsshopen eftersom jag handlat inredning till vårat badrum därifrån. 

Jag har redan fått två leveranser á 2 paket åt gången hemlevererat från DHL visserligen med en trasig spegel (inte själva spegeln men lysröret på baksidan var trasigt.) och ett helt handfatet. andra leveransen bestod av två likadana paket. det första jag öppnade var en taolettpappershållare som jag inte trodde att jag beställt. det var rätt modell och märke men den var matt jag hade beställt den som var blank iaf vad jag minns men eftersom allt gått emot mej med badrummet så antog jag en stund att jag måste varit grymt förvirrad vid beställningen och beställt den i matt fast jag sa att jag skulle välja den som var blank. när jag sedan öppnade paket nr 2 så var det en likadan taolettpappershållare fast blank. min första tanke var att jag var ännu mer förvirrad än vad jag trott och uppenbart lagt båda två i varukorgen och inte sett det vid betalning. trött på mig själv kollade jag min order på mailen och fick se att det faktiskt inte var jag som var förvirrad utan även de på onninen (det är därifrån badrumsshopen uppenbarligen skickar sina beställningar) är väldigt tankspridda och gör fel. förvånad att det blir fel när det gäller vårat badrum blir jag inte. 
tillbaka till paketet från DHL
jag och Göran åkte ut till DHL jag tänkte hoppa in lite snabbt och hämta paketet som jag trodde innehöll knopparna och hörnhyllorna som jag inte fått än (hoppas att de kommer trots att jag fått en toapappershållare för mkt) men väl inne på DHL tog det väldigt lång tid att hitta mitt paket. så lång tid att de faktiskt inte kunde hitta det alls =/ men eftersom jag inte hade så höga förhoppningar så kunde jag inte annat än gå ut från DHL med ett leende på läpparna åt att ngn någonstans försöker ta knäcken på mej med badrummet men den personen för försöka lite mer för nu har jag min man hemma på heltid och då krävs det mer än ett sketet badrum som jävlas!

ikväll blir det ut och fira med mannen att han och jag ska få leva tillsammans även under veckorna. no more lund, stockholm, münchen, gotland och litauen. 
K1 here we come. ses kanske på stan ikväll ngn stans?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0