Bilbesiktning, foto, bebis och påskägg

Igår tog vi påsklov. Edith har en jobbig hosta och ludde var lite dålig i magen natten till igår så vi valde att de skulle få stanna hemma från dagis och få påsklov. Kändes dumt att lämna de på dagis idag för endast några timmar. Och Edith var ju som sagt väldigt hostig natten till idag vilket gjort att hon isf inte skulle gått till dagis iaf.

Idag har vi hunnit med mkt. Dagen börjades med att en fotograf kom hit och fotade mej för tidningen marknad. Blir kul att se när tidningen kommer ut.

Efter det packade jag på barnen och åkte till våra små för att hämta ut en lånevagn. Jag har köpt en ny vagn till barnen men den är lite sen i leverans. Och jag har sålt dubbelvagnen den är dock inte hämtad än. Ska höra av mej till köparen om att de är välkomna att hämta den. Därav en lånevagn. Vill inte bli fast hemma med endast bil som färdmedel!

När bilen var fullpackad åkte vi till bilbesiktningen vid Marieberg. Jag hade egentligen körförbud på bilen. Den borde varit besiktigad för några veckor sen :-/ jag har bara dragit på det för jag trott att bromsskivorna varit dåliga likaså handbromsen. Men den gick igenom galant.
Det var en toppen tjej som besiktigade den. Ludde och Edith fick vara med och titta när hon hissade bilen, testade alla möjliga grejer m.m så det var en rolig grej för dem (och mej med ;-) )

Vi åkte sen till min mor och åt lunch med henne. Jag åkte och handlade medan min mor passade barnen. MASSA godis blev det bla det ska fyllas lite ägg och det kan ju komma ngn påskakärring kanske :-)

Jag och mor gjorde även en silltårta som jag ska ha med till min mormor imorn. Det är lunch där med min mors sida av släkten. Det ser jag fram emot.

När vi kom hem till stan gick jag, mannen och barnen till Uffe, Stina, Olle och Lisa och våldgästade. Det var väldigt trevligt. Så mysigt med en liten bebis.

När vi kom hem sen så stod det tre påskägg i köket. Varsitt godisägg till barnen. jag och mannen hade fått ett delux ägg med mōet, jordgubbar och anton berg marsipanägg i. Mums! Hanna och Johannes hade lämnat det när de hämtade Wilma. Så snällt!

Nu ligger jag mellan barnen i deras säng för att de ska sova. Eller rättare sagt de sover redan jag passade bara på att njuta av att höra dem snusa och sova bredvid mej en stund eller kanske för att Mannen grejar i köket (välj ni vad ni tror ;-) ) Han gör tonfiskfiléer med massa gott till. Är såååå hungrig så det vattnas i munnen!

Det bästa av allt dock är att jag har blivit moster till en liten Oscar! Dör av längtan till när vi ska till Bryssel nästa helg och få mysa med honom. Ska bli väldigt skoj och träffa min syster och Samuel med. Men lilla Oscar lockar mest :-)

Glad påsk på er!

Edith med påskägg på huvudet hemma hos Olle.


Kommentarer
Postat av: Fia

Åh va roligt!!! Hälsa och gratta din syster så mkt!:)

2012-04-05 @ 21:57:13
Postat av: Fröken Åberg

Vilken mysig dag! Kul med så många bebisar bland släkt och vänner! Särskillt grattis till "mosterskapet", det är ju fantastiskt att vara moster!!!

2012-04-06 @ 08:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0