Cykla till Afrika och Australien

Gårdagen spenderades i sängen varvat med badrummet. Idag mår jag mycket bättre men inte helt bra.

Lilla Ludde blev även han sjuk igår. Helt utslagen låg han på soffan och hade spyhinken bredvid sig.

Fast det är konstigt hur jag blir helt utslagen hela natten och dagen medan Ludde ligger och sover tre timmar mitt på dagen sen varvar han kräks med lek. Som om det inte gör så mkt att behöva kräkas rätt vad det är. Same same som att behöva gå och kissa ungefär. Deras energi är ju galen även när de är sjuka.

Idag är iaf han och jag hemma. Edith var ju dålig i fredags och lördagsfm så hon fick gå till dagis idag.

Här hemma pratar vi bara om djur. Ludde är helt insnöad på djur just nu. Hajar, krokodiler m.m så han har bestämt att han och jag ska cykla till Afrika bara sisodär. Han vet att det är långt men det gör inget om det tar lite tid för vi ska titta på hajar. Sen efter afrika ska vi till Australien och hälsa på Anna och titta på krokodiler. Anna du har väl tid för oss om 7 år, lär ju ta det och cykla till dej via Afrika ;-)
Jag försöker övertala honom att flyget är bättre :-)

Förutom alla resplaner så har vi varit hos tandläkarn idag. Jag vet elakt mot tandläkarn att komma med baciller men vi fick akut tid för Ludde. Ena hans framtand har dött. Den har blivit grå svart. Antar att han slog i den när han ramlade på dagis för några veckor sen. Men han har inte sagt ngt. Den var troligen död men vi ska på återkoll om några månader så vi får se.
Han var så duktig hos tandläkarn men han blir alltid stum när vi kommer in till läkarn. Nickar och skakar på huvudet. Han som talar hål i huvudet på folk annars :-) Men han fick hissa sig själv upp och ner i stolen. Trycka på vatten knappen. Då började det lossna och han fick ur sig några ord iaf.
Och hur lycklig blev han inte när han fick en plastkänguru efteråt. Han blev Ännu mer sugen på att cykla till Australien då.

Nu sk vi försöka få i oss lite lunch.

Röntgenbildstagning på luddes tand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0