Frukost med Emma, lunch med Karin och middag med Hanna och Johannes.

Idag har det varit fullt upp med trevliga vänner över på besök.
Dagen börjades med att lämna BÅDA barnen på dagis. Därefter åkte jag en sväng till coop. Handla färskt bröd och nypressad jucie. Jag skulle få Emma som frukostgäst. Då gäller det att ha god frukost ;-)
Eftersom vi hade så trevligt så sprang tiden iväg. Så rätt var det var så kom Karin över som var min lunchgäst. Vi gjorde en god tomatfisksoppa. Denna mumsades i framför tvn. Jag vet så otrevligt mot Karin att sitta framför tvn men hon är en av de bästa lunchgäster man kan ha. Vi kan bara hänga och göra inget och allt när vi umgås. Inga krav lixom är jag trött och vill bara glo en stund är det lungt. Självklart blev det lite bröllopsprat även fast vi satt vid tvn :-) Nu är det ju bara en månad kvar drygt till deras bröllop. Ser så fram emot det!

När Karin åkte hem checkade jag in två gäster i lilla. Och städade loftet och tvätteriet. För det kom gäster till båda två ikväll.

Jag åkte även och handlade en snabbis innan jag hämtade barnen på dagis för jag hade bjudit över Hanna och Johannes på middag. Det är alltid trevligt att ha dem över på middag (blir minst en gång i veckan :-) ) men när Göran jobbar sent är det extra trevligt!
Efter middagen gick vi ut och promenerade. Ludde cyklade. Vi mötte upp med mannen i wadköping och strosade tillsammans hem.

När Göran la barnen åkte jag till Coop för tredje gången idag. Gäster som kom var laktosintoleranta :-/ inte hade jag sådan yoghurt och mjölk hemma. Bara åka och handla.

Nu har vi dock suttit framför tvn och tittat på hockey en stund. Min man hejar ju på Brynäs så han är glad just nu :-) jag däremot har ungefär noll intresse av hockeyn. Jag skojade med Göran när han frågade om vi skulle se hockeyn att jag inte bryr mej om varken Brynäs eller Sollentuna. Han visste inte riktigt om jag var seriös med Sollentuna eller inte :-) men nej jag vet att det är final mellan Brynäs och Skellefteå lite koll har jag ändå ;-)

Nu ska jag packa. Vi åker till Bryssel imorn. Kl sju ska barnen vara på dagis! Planet går 10.20. Längtar efter lilla Oscar!

Promenad idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0