Glömt ostarna framme = delikatess

Ni vet hur en ost blir och se ut när den stått framme lite för länge. Den mörknar i färg, blir torr och ser helt enkelt skrumpen ut.

Min man blir väldigt arg på mej när jag har råkat vara förvirrad och lämnat osten framme på bänken. Ni vet Glömt att ställa in den i kylen :-/ bara för att ngt annat hänt precis när jag ska ställa in osten, så den har lixom inte kommit längre än halvvägs. Sen blir den torr och jag har alltid trott att den blir oätlig så den kastas. Men nu är det stopp med det. För nu när jag var i Bryssel hade min syster och Samuel köpt fin ostar bland annat en halvtorkad och en heltorkad ost. Så från och med nu när jag glömmer osten ska jag hävda för mannen att jag gör fin ostar :-) här ska torkad hushållsost ätas!

Torkad ostar (säkert en belgare som glömde ostarna framme och sålde dem ändå :-) dock var de väldigt goda)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0