Frukost på Sveas, målat och föräldramöte

Imorse lämnade jag barnen på dagis för att snabbt därefter åka till Hanna. Hon, jag och Alfred skulle till Kumla och äta frukost med Fia på Sveas. Vi hade lite svårt att hitta men kom rätt tack vare skyltningen. Att vi båda är så dåliga på att hitta i Kumla :-/ måste bli skärpning. Ngn som kan ge oss en Grand tour i Kumla?

Efter en trevlig frukost som varade i några timmar åkte vi och tittade på tapeter. Jag har nog bläddrat igenom varje barntapetpärm men inte hittat ngn bra. De som är fina (vilket endast är ett fåtal) kostar ju över 750 kr rullen. Och nej det blir för mkt eftersom vi är väldigt ombyterliga vad gäller inredning. Jag bestämde mej helt enkelt för att måla min egen tapet, billigt och custom made :-)
Så jag köpte vit färg för att måla över den gamla tapeten och sen använde jag barnens akryl färger och blandade till de rätta nyanserna.

Jag tycker det blev bra. Jag har endast målat halvvägs. Jag hann inte mer för det var föräldramöte på dagis för Edith som jag skulle gå på. Hon har ju bytt avdelning så det var ett slags introduktionsmöte. Imorn ska jag måla mera men först ska jag och Hanna åka hem till nyblivna fru Emma för frukost.

Luddes rum med målade luftballonger. Fick smygta en bild när han sov :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0