Ingen mer alkohol nu

Denna månad har jag nog druckit mer än jag gjort sen innan jag blev gravid med Ludde dvs en sisodär fyra och ett halvt år sen. Iofs dricker jag väldigt lite så jag har kanske i mångas ögon inte druckit speciellt mycket denna månad heller men för mej känns det mkt. För det har iaf varit tre ordentliga fester med alkohol. Nästa helg är det fest igen kräftskiva men då tänker jag nog vara nykter. För nu ska här bli ordentliga takter i några månader ingen alkohol på ett tag. Tror min kropp mår bra av det.

Som ni kanske förstår så blev det en hård bröllopsfest igår. Men vi kan ta det från början. Jag och mannen lämnade barnen i Hallsberg därefter åkte vi in mot stan men stannade på Marieberg i 30 min för att handla lite vi hade inte mer tid. Kl var 10.15 när vi kom dit. Vigseln var kl 12 och vi var inte iordning gjorda. Jag hann köpa mej en kjol och en blus och ett halsband. Men klockan var 10.50 när vi åkte därifrån. Nu var vi tvungna att åka hem snabbt göra oss i ordning. Jag var även tvungen att sy in min kjol som var för stor. Mannen ställde en äggklocka åt mig. :-)
Jag hann locka håret och sminka mej innan den ringde. Då var det 30 min till att vigseln började. Det var bara kjolen som inte var insydd. Så jag kastade fram symaskinen sydde med vit tråd i blå kjol. Nöden har ingen lag :-)
När klockan var kvart i rusade jag ut med en rakhyvel och bodybutter. Jag hade inte hunnit raka benen :-/ det fick jag göra i bilen. Väl ute kom några tyska gäster och ville prata om vårt ställe. Jag fick lite artigt styra av samtalet och hoppa in i bilen. Framme vid almby kyrka fanns ingen parkering. Men det ordnade vi ;-)
Sen sprang vi mot kyrkan för att hinna. Och vi hann med två minuter kvar till tolv. Jag stor svettades i en sidenblus inne i kyrkan. Gissa om den var tvungen att tvättas mellan lunchen och festen!

Det var en helt underbar vigsel där Emma sjöng för Tobbe. Jag storbölade då. Det gjorde jag iofs flera gånger under vigseln. De var så fint. Därefter åt vi en god lunchbuffe och tårta. Vid fyra kom några gäster till vårt B&B så då åkte vi hem. Först gjorde vi ett stopp på stan fem i fyra rusade jag in på Lindex köpte några tuttskydd som man kan ha så man slipper ha bh under blusen och ett grönt nagellack.
Hemma sen satt vi och drack en flaska champagne i sängen. Det är ett perfekt ställe att dela på en flaska. Festen började kl sex igen så vi hade en och en halv timme att slå ihjäl. Det gick fort med lite musik och sminkning, samt champagnen.
Vid tio i sex tog vi en taxi till Marieberg där festen var.
Det blev en redig fest med fina tal, fina danser och fina glas med vin :-)

Vi kom hem vid två på natten och passade på att ta ett nattbad. Precis vad som behövs på natten :-)

Brudparet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0