Ommöblering

Idag har jag möblerat om i barnens rum. Förut sov de tillsammans i samma rum men eftersom Ludde vaknar varje natt och skriker så bestämde vi att för Ediths nattsömn så är det nog bäst att hon får ligga i ett eget rum där det är tyst. Hon brukar iofs inte vakna av Ludde men det är mest för att vi skyndar oss in i rummet så ludde inte hinner skrika så mkt. Men nu måste vi ta tag i Luddes skrikande. Det är lätt att hitta ursäkter för att han skriker och att han är ledsen men det kan inte alltid vara mycket som händer på dagis, bråkat med Edith eller trött m.m m.m utan det är nog snarare så att han inte vill sova ensam. Vi har hela tiden tänkt att det snart går över men nu har det hållit på i snart tre år så det är nog igen fas. Han gråter inget om han sover bredvid ngn utan endast om han är själv eller med Edith. Jag funderar på om han inte är trygg i sitt rum för han säger ibland att han är rädd för monster, att det är läskigt att vara själv och att han inte vill sova.

Jag vet inte hur vi ska få honom trygg i sitt rum och vilja sova där men vi ska börja med att tapetsera om och göra det mysigt såsom han vill ha det. Därefter vet jag inte, jag har självklart googlat och läst i olika forum men det är så delade meningar hur man ska göra. Jag vet iaf att jag inte vill strunta i honom när han gråter. Men hur ska vi göra ngn som har tips?

Edith sover igenom hela natten för det mesta och om hon vaknar så tassar hon över till oss utan att gråta eller gör ngt väsen av sig.

Jaja nu har de iaf fått varsitt rum så vi får se hur de har sovit imorgonbitti. Ludde kanske har sovit natten igenom och är super nöjd med att ha eget rum, who knows? :-) optimist!

Bild kommer imorn på rummen.

Just det är det ngn som har ett bra tapettips till barnrum? Skulle vilja ha en ny tapet i både Edith och Luddes rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0